آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۵۹۱
خودرو
۱۶

جهان خودرو

کاهش تولید هوندا در آمریکا

دنیای اقتصاد : هوندا اعلام کرد شیفت دوم تولید خود را در کارخانه اوهایو آمریکا به صورت موقت تعطیل خواهد کرد.این خودروساز ژاپنی گفته اقدام یاد شده برای آماده سازی تاسیسات اوهایو برای تولید خودروهای برقی در آینده ضروری است. البته هوندا اضافه کرده است که تولید این خودروها چند سال پس از راه اندازی دوباره شیفت تولید دوم انجام خواهد شد.

این خط تولید که به صورت موقتی تعطیل خواهد شد در سال حدود 55 هزار دستگاه خودرو تولید می کند که اغلب آنها از مدل «آکورد» هستند. البته تولید کراس اوور «سی آر وی» نیز تحت تاثیر قرار می گیرد، اما هوندا تولید این خودرو را در سایت ایندیانا افزایش خواهد داد و همگام با این امر تولید «سیویک» نیز کاهش می یابد.اگرچه کاهش تولید هوندا با تعدیل نیرو همراه نشده، اما این برند جایگاه کارکنانی را که تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته اند تغییر خواهد داد.

افزایش فروش هیوندای

دنیای اقتصاد : شرکت هیوندای موتور از افزایش 24 درصدی فروش خود در سه ماه نخست سال 2019 خبر داد. به نظر می رسد که بهبود رونق در بازار کره و استفاده از بازار آمریکا به جای چین توانسته است تا پس از سال کابوس وار 2018 رشد فروش در این خودروساز کره ای را رقم بزند.

این درحالی است که سال 2018 میزان فروش هیوندای به کمترین حد خود در هشت سال پیش از آن رسیده بود. هیوندای همچنین از برنامه خود برای توقف تولید در قدیمی ترین کارخانه خود در چین خبر داده است بازار چین ظرفیت خود را برای خرید تعداد فعلی از محصولات هیوندای را از دست داده است. براساس اعلام هیوندای، سود خالص این شرکت در سه ماه نخست سال جاری برابر با 721 میلیون دلار بوده است. این آمار رشد 21درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.