آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۹
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

روسیه

اسپوتنیک: سرویس امنیت فدرال روسیه از دستگیری تعدادی از اعضای گروهک وابسته به داعش که قصد داشتند در برخی مناطق این کشور عملیات تروریستی انجام دهند، خبر داده است، بنابر اعلام پلیس فدرال این تروریست ها نیز قصد داشتند با استفاده از یک پهپاد مجهز به بمب به ماموران پلیس مستقر در «کاسپیسکی» و «گروزنی» حمله کنند.

سودان

اسکای نیوز: عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان گفته: این شورا به تمایل ملت سودان برای تغییر پاسخ داده و تشکیل «دولت شایسته ملی» تنها راه خروج از وضعیت کنونی است... اگر لازم باشد امروز از شورای نظامی برویم، همین امروز خواهیم رفت. ارتش سودان در 11 آوریل(22 فروردین) پس از اعتراضات مردمی که از دسامبر گذشته در اعتراض به وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی آغاز شد از برکناری عمرالبشیر خبر داد!

سوریه

روسیا الیوم: ریاست جمهوری سوریه در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرده پس از بارها بسته شدن حساب کاربری ریاست جمهوری سوریه در یوتیوب، این بار شبکه اجتماعی اینستاگرام بدون هشدار قبلی یا ارائه دلیل منطقی برای آن، اقدام به مسدود کردن صفحه منتسب به دولت سوریه کرده است.در همین راستا، ریاست جمهوری سوریه صفحه جدیدی در اینستاگرام بازکرده تا کاربران این شبکه اجتماعی بتوانند آخرین اخبار را در آن دنبال کنند.

فلسطین اشغالی

بی بی سی : نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته، به نشان سپاس از دونالد ترامپ که ماه گذشته بلندی های جولان را به عنوان بخشی از اراضی اشغالی به رسمیت شناخت، یکی از شهرک های احداثی در این منطقه اشغالی را ترامپ خواهد نامید!

پاکستان

فارس: نیروی دریایی پاکستان یک موشک بومی با قابلیت شلیک از انواع شناور که یک موشک دریا به دریا است را آزمایش کرد.سخنگوی نیروی دریایی پاکستان اعلام کرده این موشک به صورت بومی تولید شده و مجهز به سیستم هدف گیری دقیق است. پاکستان انواع موشک کروز « بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می شوند و اخیرا پیشرفته ترین مدل موشک کروز تحت عنوان موشک کروز «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است.