آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۹
حوادث
۱۰

سارقان میلیاردی طلا و جواهر در سمنان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: اعضای باند سرقت های طلا و جواهر به ارزش 23 میلیارد ریال در شهرستان سمنان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ روح الامین قاسمی روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان سمنان در روزهای پایانی سال 97، به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، تیم ویژه ای از کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این استان از لحظه های ابتدایی با تشکیل پرونده ای پیگیری های دقیق را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: تحقیقات تکمیلی حاکی از آن بود که اعضای این باند با دستبرد به منازل شهروندان سمنانی تنها سراغ طلا و جواهرات و وجوه نقد می روند و پس از آن از این استان خارج می شوند.

وی تصریح کرد: سرانجام پس از کار اطلاعاتی گسترده و بهره گیری از شگردهای خاص پلیسی محل اختفای 2 تن از اعضای باند در غرب استان تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضایی برای دستگیری سارقان اقدام شد. قاسمی با اشاره به اینکه هر 2 متهم در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه در شهرستان رباط کریم دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی ها با مشاهده اسناد و مدارک غیر قابل انکار پلیس به 10 فقره سرقت منزل در شهر سمنان اعتراف کردند.فرمانده انتظامی استان سمنان به دستگیری عضو سوم و مالخر این باند اشاره کرد و افزود: ارزش اموال سرقتی در مجموع این پرونده بالغ بر 23 میلیارد ریال است.