آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۹
حوادث
۱۰

نجات گردشگران فرانسوی از گل و لای روستای دامغان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: گردشگران فرانسوی گرفتار در گل و لای و مه توسط روستائیان دامغانی نجات یافتند.

مهدی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: زوج گردشگر فرانسوی که در مسیر بازدید از باداب سورت به دلیل شرایط بد آب و هوایی در گل و لای و مه گرفتار شده بودند، توسط یکی از اهالی روستای تویه رودبار دامغان نجات یافتند.

وی ادامه داد: این زوج جوان در یکی از خانه های روستای تویه رودبار که در مراحل صدور مجوز اقامتگاه بوم گردی است، اسکان یافتند.

قاسمی ادامه داد: با توجه به جذابیت گردشگری این منطقه، ایجاد اقامتگاه بوم گردی از اولویت های این روستا است که مراحل اداری و عمرانی آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بدون شک با آغاز به کار این اقامتگاه، شاهد توسعه گردشگری و رونق اقتصادی روستا خواهیم بود.

قاسمی اظهار داشت: زوج گردشگر فرانسوی با حضور در شهر دامغان از آثار تاریخی این شهر از جمله مسجد تاریخانه، مسجد حاج شکرالله، پیر علمدار، مجموعه امامزاده جعفر(ع) و محمد (ع)، مسجد جامع، بازار و خانه تسنیم دامغان بازدید و سوغات و صنایع دستی دامغان را خریداری کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان افزود: در تعطیلات نوروز 98، تعداد 37 گردشگر خارجی از کشورهای هند، فرانسه، ایتالیا، آلمان و سوئیس، در شهرستان حاضر شدند که از این تعداد 35 نفر اقامت داشتند.