آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۹۴۹۴
بین الملل
۹

معاون وزارت بازرگانی چین: مشت مرگبار برای اقتصاد آمریکا آماده است

یک مقام تجاری چین می گوید که این کشور خود را برای یک جنگ تجاری طولانی مدت با آمریکا آماده کرده است و آقای کونگ فوی دنیا می تواند مشتی مرگبار حواله اقتصاد آمریکا کند.

به گزارش ایرنا 'وی جیانگوا' معاون وزارت بازرگانی چین خاطر نشان کرد که پکن راه های بسیاری برای مقابله و مقاومت در برابر آمریکا دارد و می تواند ضربه های فراوانی به آن کشور بزند.این مقام تجاری چین هشدار داد که کشورش برای مبارزه طولانی مدت با آمریکا و تحریم آن کشور فراتر از کالاهای تجاری آماده است و از مدتی قبل برنامه های احتمالی برای رویارویی با آمریکا را در این نبرد درازمدت تدوین کرده است.

وی افزود: ما نه تنها آقای کونگ فوی دنیا هستیم و در فنون رزمی برتری داریم بلکه در زمین مشت زنی هم مهارت داریم و می توانیم مشتی مرگبار به اقتصاد آمریکا بزنیم.

'وی جیانگوا' که مسئولیت تجارت خارجی را در وزارت بازرگانی چین برعهده دارد تصریح کرد که اولین ضربه ها می تواند برای صنعت کشاورزی آمریکا شامل گندم و ذرت باشد.او گفت : الگوهای آمریکا را در مذاکرات تجاری به خوبی درک کرده ایم، ما نه تنها عزم راسخ و قابلیت برای نبرد طولانی با آمریکا داریم بلکه برای این کار هم آماده شده ایم. وی تاکید کرد که پکن می تواند هواپیماها و خودروهای آمریکایی را تحریم کند و دیگر اجازه ندهد تا این تولیدات وارد بازار چین شود.