آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۹۴۹۴
بین الملل
۹

موسوی: ادعای رویترز صحت ندارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادعای رویترز مبنی بر گره زدن ماندن ایران در برجام با فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص ادعای رویترز مبنی بر گره زدن ماندن در برجام از سوی ایران با فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز، ضمن رد این خبرسازی گفت: نقطه نظرات و مطالبات به حق ایران در نامه 18 اردیبهشت رئیس جمهور کشورمان به سران کشورهای باقیمانده در برجام به وضوح و با صراحت بیان شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: پرداختن به این گونه خبرسازی ها و گمانه زنی های ناقص و غیردقیق در فضای رسانه ای و عمومی نه تنها سازنده نیست، بلکه می تواند به تخریب فضای مورد نیاز برای یک دیپلماسی جدی در شرایط کنونی منجر شود.به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز دیروز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که تهران تاکید کرده برای ماندن در برجام بایستی بتواند دستکم روزانه 1/5 میلیون بشکه نفت بفروشد. چهار منبع دیپلماتیک اروپایی به خبرگزاری رویترز گفته اند رقم مذکور در نشست های اخیر میان مقام های ایرانی و غربی رد و بدل شده، اما مکتوب نشده است.