آرشیو چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۹۴۹۴
بین الملل
۹

القدس العربی: آمریکا توانایی جنگ با ایران را ندارد

روزنامه فرامنطقه ای' القدس العربی' چاپ لندن در گزارشی با عنوان ' جنگ میان ایران و آمریکا رخ نمی دهد'، نوشت: آمریکا اگر هم بخواهد توانایی جنگ با ایران را ندارد.

بر اساس این گزارش، برخی از سران کشورهای حاشیه خلیج فارس مایلند به آمریکا و رژیم صهیونیستی پناه ببرند و این شایعه را رواج دهند که واشنگتن و تل آویو می توانند با خطر تهدید مقابله کنند.

این دسته از کشورها در همین راستا به عنوان مثال می گویند که آمریکا در آخرین دهه قرن گذشته میلادی آنها را از خطر عراق نجات داد، اما واقعیت موجود حکایت از آن دارد که آمریکا این بار با ایران نخواهد جنگید و ایران اساسا خطری برای منطقه به شمار نمی رود و بر همین اساس نظریه مزبور کاملا نادرست است.

روزنامه مزبور با اشاره به ' حضور بی سابقه ناوگان نظامی آمریکا در منطقه ' تاکید کرد: البته همه موارد یاد شده به معنای آن نیست که ما در آستانه جنگ قرار داریم و تنش کنونی پیش خواهد رفت تا آنکه به یک درگیری نظامی مستقیم میان تهران و واشنگتن تبدیل شود. آمریکا با ایران وارد جنگ نمی شود و اجازه وقوع هیچ گونه درگیری نظامی با ایران را در منطقه نخواهد داد زیرا واشنگتن نمی تواند و نه اینکه نمی خواهد با ایران وارد جنگ شود.