آرشیو چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۶
اخبار کشور
۱۱

رایزنی ظریف در دهلی نو درباره انرژی و بندر چابهار

وزیر خارجه کشورمان گفت با همتای هندی خود درباره اقدامات اخیر ایران در رابطه با برجام، مباحث مربوط به انرژی، بندر چابهار و اوضاع منطقه از جمله افغانستان گفت وگو کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دومین مقصد سفرش پس از ترکمنستان، دوشنبه شب وارد هندوستان شد.وزیر امور خارجه اظهار داشت: هند یکی از شرکای نزدیک ایران است در حوزه های مختلف با این کشور ارتباطات بسیار گسترده داریم و ارتباطات اقتصادی گسترده داشتیم، سیستم مالی ویژه ای بین ما و هندوستان طراحی شده بود و این سیستم برای همکاری های دوجانبه استفاده می شده و می شود.

دیدار با همتای هندی

وزیر امور خارجه پس از دیدار و گفت وگو با «سوشما سواراج» همتای هندی خود در تشریح گفت وگوهای انجام شده، عنوان کرد: جلسه بسیار خوبی بود و درباره آخرین تحولات در بحث برجام و اقدامات ایران توضیحات کافی داده و مواضع ایران تبیین شد.

وی افزود: درباره مسائل منطقه و خطراتی که سیاست های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند تحمیل کنند و نگرانی هایی که از اقدامات و خرابکاری های مشکوکی که در منطقه ما اتفاق می افتد و ما قبلا پیش بینی کرده بودیم که این گونه اقدامات را صورت خواهند داد که به تنش دامن بزنند، بحث شد.

ظریف بیان کرد: درباره مباحث مربوط به انرژی، استفاده از چابهار و روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند صحبت شد و همچنین درباره میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش ایران و هند برای تداوم این میزان صحبت و گفت وگو شد.