آرشیو چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۶
صفحه آخر
۱۲

6 کشته و ده ها زخمی حاصل تیراندازی ارتش سودان به تحصن کنندگان

تحصن مردم سودان علیه مصادره انقلابشان از سوی ارتش و کودتاچیان که هفته ها بود مقابل ستاد فرماندهی در خارطوم برگزار می شد، به سرکوب نیروهای مسلح این کشور و قتل 6 متحصن و جراحت ده ها تن منجر شد.

پس از خلع «عمر البشیر» از قدرت، نظامیان سودان با انجام کودتایی کنترل قدرت را در این کشور بدست گرفتند؛ با بررسی اتفاقات هفته های اخیر، می توان گفت برکناری البشیر از قدرت، در راستای تحقق آرمان های انقلاب مردمی نبوده و اینک، عربستان و امارات و ارتش انقلاب مردمی را به نفع خود مصادره کرده اند.

با برکناری البشیر ارتش قدرت را در دست گرفت و فورا از سوی امارت و عربستان حمایت شد. مردم برای نجات انقلابشان مدتهاست مقابل ستاد فرماندهی این کشور فقیر آفریقایی در خارطوم تحصن کرده بودند اما، به گزارش ایسنا، کمیته پزشکان سودان صبح دیروز گزارش داد، در تیراندازی عصر دوشنبه به تحصن کنندگان، در مقابل مقر فرماندهی ارتش این کشور در خارطوم، 6 نفر کشته و بیش از 50 تن زخمی شدند. جراحات وارده در اثر ضربات با قنداق تفنگ، باتوم و شلاق بوده است. در همین رابطه، تلویزیون سودان نیز کشته شدن یک افسر ارتش این کشور و سه غیرنظامی و نیز زخمی شدن تعداد زیادی از معترضان در جریان اعتراضات عصر دوشنبه را تایید کرده است.