آرشیو چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۶
صفحه آخر
۱۲

سازمان ملل: خطر گرسنگی یک میلیون نفر را در غزه تهدید می کند

سازمان ملل اعلام کرد، بیش از یک میلیون فلسطینی در صورت عدم تامین اعتبارات مالی لازم در آستانه ماه آینده میلادی، با خطر گرسنگی مواجه خواهند شد.

از سال 2007 و با آغاز محاصره اقتصادی و نظامی نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، وضعیت معیشت ساکنان این منطقه به وخامت گرایید. به دنبال این محاصره و با بسته شدن گذرگاه های حیاتی، غزه عملا به منطقه ای بسته تبدیل شده و تمام زیرساخت ها و محله های آن ویران شده است.

بر اساس یک گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد در سال 2017، غزه در آستانه سال 2020 غیر قابل سکونت خواهد بود.

شمار افراد نیازمند به کمک، به دلیل محاصره غزه و پیامد فاجعه بار آن بر اقتصاد این منطقه، جنگ های مکرر که مناطق گوناگون و زیرساخت های دولتی را تخریب نموده و همچنین بحران سیاسی کنونی فلسطین، 10 برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد بیش از یک میلیون فلسطینی، در صورت عدم تامین 60 میلیون دلار اعتبارات لازم در آستانه ماه آینده میلادی، با خطر گرسنگی مواجه خواهند شد. آنروا در بیانیه ای اعلام کرد توان این آژانس، برای ادامه تامین غذای این تعداد فلسطینی با چالش های بسیار جدی مواجه شده است.

در این بیانیه آمده است حدود 620 هزار فلسطینی زیر خط فقر مطلق بوده و نمی توانند نیازهای اولیه غذایی خود را تامین کنند و با درآمد روزانه کمتر از 1.6 دلار زندگی می کنند. آنروا همچنین افزود در سال 2000 کمتر از 80 هزار آواره فلسطینی از این سازمان کمک دریافت می کردند اما این تعداد امروزه به بیش از یک میلیون نفر از مجموع دو میلیون ساکن غزه افزایش یافته است.

این در حالی است که حدود یک سال پیش، یک عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی به نام «بتسلال سموتریچ» اظهار کرده بود که نوار غزه باید به کلی و از هر نظر تحت محاصره باشد و هیچ چیزی به این منطقه وارد نشود تا ساکنان آن در نهایت از گرسنگی و تشنگی و بر اثر بیماری مالاریا بمیرند. وی مدعی شده بود، که مردم غزه خود مسئول وضعیت کنونی هستند، زیرا حماس را انتخاب کرده اند و رژیم صهیونیستی حاضر است برای حذف حماس به آنان کمک کند!