آرشیو چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۶
حوادث
۱۰

افزایش چشمگیر پروانه ها در تهران به علت بارندگی

کارشناس حشرات و پروانه شناس گفت: افزایش بارندگی علت رشد جمعیت پروانه ها در تهران شده است.

علیرضا نادری درباره علت افزایش وجود پروانه ها در سطح شهر تهران به خبرگزاری میزان گفت: هرگونه حشره ای به خاطر تغییر وضعیت آب و هوا، جمعیتش تغییر می کند.

نادری ادامه داد: اینگونه پروانه خاص که در تهران مشاهده می شود به دلیل افزایش بارندگی و افزایش گیاهانی که مناسب تخم گذاری این حشره است، جمعیتش افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این پروانه ها نیازمند دو نوع گونه گیاهی هستند نوع اول که مناسب تخم گذاری آنها است و نوع دوم که از آنها برای تغذیه استفاده می کنند. پروانه هایی که هم اکنون در تهران زیاد شده اند از حدود 40 تا 50 نوع گیاه تغذیه می کنند.

این کارشناس حشرات و پروانه شناس با اعلام اینکه وجود این پروانه ها جای نگرانی برای شهروندان، کشاورزی و محیط زیست ندارد، درباره اینکه این پروانه ها تا چه زمانی مهمان تهران خواهند بود، اظهارداشت: این پروانه ها تا یک ماه دیگر مهمان تهران خواهند بود و اگر بارندگی ها خوب باشد احتمال دارد تا پایان تابستان این پروانه ها در تهران حضور داشته

باشند.نادری بیان کرد: این پدیده در 30 سال گذشته حدود چهار تا پنج بار اتفاق افتاده است که امسال با توجه به بارندگی های زیاد در تهران با گستردگی این امر رو به رو شده ایم. وی اظهارداشت: این پروانه ها امسال تخم گذاری می کنند و اگر سال بعد بارندگی ها مشابه امسال بود و دشت ها و کوه ها مملو از گیاهان مختلف شد ما دوباره شاهد این پروانه ها خواهیم بود.