آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۱
اجتماعی
۱۴
سررسید

رتبه بندی معلمان در انتظار تصویب

وزیر آموزش و پرورش از طرح لایحه رتبه بندی معلمان در هیات دولت خبر داد و اعلام کرد: حدود دو هفته قبل لایحه رتبه بندی از سوی وزارت آموزش و پرورش به دولت پیشنهاد و ارسال شده است. از مهرماه سال 97 تا اسفند همان سال وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونانش وعده هایی را در ارتباط با تصویب رتبه بندی در هیات دولت ارئه کردند. اسفند سال گذشته بود که وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: درباره لایحه رتبه بندی معلمان قولی که به بنده داده شده، این است که تا پایان امسال در دولت مطرح شود.

سیزدهم آذر ماه سال 97 فاطمه سعیدی نماینده مجلس از نامه 160 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهوری درخصوص ارسال هرچه سریع تر لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی خبر داد. در سال گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس تاکید کردند که برای اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان از سال 98 و دیده شدن منابع لازم آن در بودجه در سال 98، این لایحه باید زودتر از بودجه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. این در حالی است که این لایحه همچنان در انتظار تصویب در هیات دولت به سر می برد. 15 اردیبهشت 98 وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: درباره رتبه بندی باید بگویم که در شهریور 97 پیشنهاد ما به دولت ارسال و آماده طرح در دولت شد. بهمن ماه به دولت آمد اما در آن زمان مباحث بودجه ای لایحه باید بازنگری می شد که مجالی برای طرح آن فراهم نشد. متاسفانه بعد از آن هم جریان سیل پیش آمد و دستور جلسات را تحت الشعاع قرار داد اما همچنان رتبه بندی در دستور کار دولت است.

دیروز امیرعلی نعمت اللهی ، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش درباره تصویب لایحه رتبه بندی معلمان به «ایران» اعلام کرد: هنوز معلوم نیست که این لایحه چه زمانی در دولت تصویب می شود. ما همچنان پیگیر هستیم تا موضوع در هیات دولت بررسی و تصویب شود. او همچنین درباره بودجه طرح رتبه بندی معلمان گفت: بودجه از سوی دولت در نظر گرفته شده و در قانون هم آمده است و دیگر لازم نیست لایحه به مجلس برود.