آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۱
جهان
۱۳

سقوط پهپاد پیشرفته‎ امریکایی به دست انصارالله یمن

گروه جهان: انصارالله یمن سه‎شنبه شب خبر از سرنگون کردن یک پهپاد امریکایی در جنوب صنعا داد تا بار دیگر اراده راسخ خود را برای مبارزه با متجاوزان به حقوق مردم این کشور نشان بدهد.

به گزارش الجزیره، این پهپاد که از نوع ام‎کیو 1 بود، در اختیار نیروهای ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان قرار داشته است. ارتش و کمیته های مردمی یمن طی دوره اخیرعملیات های موفقی علیه ائتلاف عربی انجام داده اند و با موشک بالستیک متجاوزان را هدف قرار می دهند.

سرنگونی این پهپاد ساعاتی پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی روی داد که خشم و واکنش صریح این کشور را به دنبال داشت. اما سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد که عملیات هدف قرار دادن شرکت آرامکوی عربستان آغاز مرحله جدیدی از هدف قرار دادن اقتصاد کشورهای متجاوز است. محمد عبدالسلام سخنگوی این جنبش در مصاحبه خود با شبکه الجزیره گفت: «هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو در واکنش به محاصره و تجاوز به یمن صورت گرفته است.

ما اکنون اقتصاد گاو شیردهی را هدف قرار می‎دهیم که امریکا در حال دوشیدن آن است. ترامپ حامی جنگ است؛ آنها از عربستان پول می‎گیرند و همراه آن دست به تجاوز می‎زنند. اکنون مردم یمن به خاطر این جنگ با بدترین بحران انسانی مواجه شده اند. آنها همواره از ارتش و کمیته های مردمی می خواهند که به مرزهای عربستان بروند و تاسیسات عربستان را هدف قرار دهند.»

سخنگوی انصارالله یمن، عربستان را تهدید کرد که اگر از تجاوز دست برندارد، حملات بزرگتری در انتظار این کشور خواهد بود. او اعلام کرد: «نیروی پهپادی عملیات هجومی را انجام داد که از آغاز تجاوز ائتلاف عربی بزرگ ترین عملیات در عمق عربستان بود. این عملیات تاسیسات حیاتی عربستان در استان های الدوادمی و عفیف را هدف قرار داد. هفت پهپاد این عملیات را انجام دادند. ما می‎توانیم عملیات بزرگ‎تری را در عمق خاک عربستان صورت بدهیم.»

انصارالله یمن می گوید این حملات در پاسخ به سیاست های جنگ طلبانه عربستان است و اگر این کشور خواهان توقف حملات است باید سیاست های خود را تغییر بدهد.منابع وابسته به انصارالله یمن می‎گویند بیش از 10 عملیات سری و اعلام نشده در خاک عربستان انجام شده است.