آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۱
جهان
۱۳

دو خط خبر

بی بی سی: ارتش سودان در مذاکرات با معترضان به نتیجه رسیده و هر دو طرف بر سر یک دوره انتقالی سه ساله به توافق رسیدند. قرار است ترکیب دولت انتقالی و گروه های شرکت کننده در آن بزودی اعلام شود.

روزنامه القبس کویت: بعد از هشدار امیر کویت به نیروهای گارد ملی این کشور، آماده باش امنیتی بی سابقه‎ای بویژه در اطراف تاسیسات نفتی و آب های منطقه ای اجرا شد.

اسکای نیوز: وزارت خارجه امریکا از کارمندان غیرضروری خود خواست عراق را ترک کنند. بدین ترتیب، صدور ویزاهای عادی در این دو مرکز به طور موقت تعلیق می شود.

سی ان ان: دیوان عالی ونزوئلا چهار تن از اعضای پارلمان این کشور را به خیانت و تحریک به قیام علیه دولت نیکلاس مادورو متهم کرد.

رویترز: سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان سه شنبه با اعلام مخالفت این دفتر با طرح ارائه شده از سوی بخش عمده کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تشکیل یک دولت موقت در پایان دوره رسمی دولت فعلی در اول خرداد، درخواست آنها را فاقد وجاهت و پایه و اساس قانونی دانست.

الجزیره: گزارش جدید «سازمان پزشکان بدون مرز» تحت عنوان «تولدی پیچیده - مادران و کودکان یمنی بدون برخورداری از مراقبت های پزشکی جان خود را از دست می دهند» به تاثیر جنگ بر مادران و کودکان کمتر از 15 سال پرداخته است.

اسپوتنیک: همزمان با اینکه مقامات امریکایی ترکیه را برای نخریدن سیستم اس - 400 روسیه تحت فشار گذاشته اند، یکی از کمیته های مجلس نمایندگان امریکا نسخه اولیه بودجه این کشور را منتشر کرد که به دنبال ممانعت از فروش جنگنده های اف - 35 به آنکارا است.

اسپوتنیک: دو تروریست که تلاش داشتند وارد ساختمان مجلس ملی ترکیه شوند، بازداشت شدند.

المیادین: شهروندان فلسطینی روز چهارشنبه تظاهرات میلیونی بازگشت و شکست محاصره را در هفتاد و یکمین سالگرد نکبت (تشکیل رژیم صهیونیستی) آغاز کردند.