آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۱
حوادث
۱۲

حوادث جهان

مترجم: آرزو کیهان
شورش در زندان کابل

درگیری میان محافظان و زندانیان زندان کابل منجر به مرگ 4 زندانی و زخمی شدن 20 پلیس شد. 13نفر از زندانیان هم در این رویداد زخمی شده اند.به گزارش بی بی سی، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله کشور افغانستان گفت: «درگیری زمانی رخ داد که پلیس می خواست مناطق مختلف زندان را بازرسی و «آن را از وجود مواد مخدر پاکسازی کند» که در این جریان چند زندانی به محافظان و پلیس حمله کردند. در نتیجه این درگیری 20 نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند و در مقابل 4 نفر از زندانیان شورشی نیز کشته و 13 نفر دیگرشان زخمی شدند.» زندان پلچرخی در کابل، بزرگترین زندان افغانستان است که حدود 10 هزار زندانی در آن نگهداری می شود. زندانیان این زندان محکومان جرایم مختلف سیاسی، جنایی و مواد مخدر هستند. شماری از جنگجویان طالبان نیز در این زندان نگهداری می شوند.

سگ خانگی مامور مشق شب

مرد چینی برای آنکه دخترش تکالیف خود را به درستی انجام دهد سگ خانگی شان را به عنوان نگهبان و کنترل مشق شب او مامور کرد.

به گزارش وایرد، این مرد که به همراه دخترش در شهر «گوییانگ» استان گایزهو زندگی می کند از رفتار او به ستوه آمده بود. به گفته این مرد، دخترش بموقع تکالیف مدرسه اش را انجام نمی دهد و به همین دلیل معلمش از وی ناراضی است. او برای حل این مشکل از سگ خانگی استفاده کرده تا تمام وقت مراقب دخترش باشد و او نیز تکالیفش را بموقع انجام دهد.

تنبیه عجیب برای خدمتکار فلیپینی

تصاویر تنبیه عجیب خدمتکار فیلیپینی توسط رئیس سعودی اش سوژه رسانه های اجتماعی شد.

به گزارش وایرد، این زن خدمتکار که مرتکب اشتباه کوچکی شده بود از سوی رئیسش مورد تنبیه قرار گرفت و ساعت ها با طناب به درخت بسته شد.

همکار این زن با انتشار تصاویر این تنبیه از کاربران فضای مجازی درخواست کمک کرد و گفته که کارفرمای عصبانی اش همواره رفتاری غیرانسانی با او و دیگر کارکنان خانه دارد.