آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۱
حوادث
۱۲

انهدام باند فیشینگ در خراسان

گروه حوادث: رئیس پلیس فتای ناجا از متلاشی شدن یک باند سازمان یافته فیشینگ با کلاهبرداری بیش از 46 میلیارد ریالی خبر داد.سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: بیش از 100 فقره پرونده برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در استان خراسان رضوی در بازه زمانی 20 روزه تشکیل شد و کارشناسان تیم عملیات ویژه پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند.

کارشناسان پلیس فتای استان خراسان رضوی با انجام تحقیقات و بررسی های تخصصی دریافتند بخشی از وجوه سرقتی در حساب افراد مختلف در سراسر کشور به چرخش درآمده و بخشی دیگر صرف خرید شارژ، کالا، ارز دیجیتال و دیگر خریدهای اینترنتی در نقاط مختلف کشور شده است.

پس از هماهنگی های قضایی 8 متهم جوان و نوجوان در مشهد و 2 متهم در تهران و 2 نفر دیگر در استان های شمالی کشور دستگیر شدند؛ متهمان به همراه تجهیزات رایانه ای کشف شده به پلیس فتای خراسان رضوی انتقال پیدا کردند.

هر کدام از اعضای باند بدون اینکه یکدیگر را از قبل ملاقات کرده باشند در فضای مجازی، یک گروه سازمان یافته تشکیل داده بودند و با تقسیم مسئولیت، موجودی حساب قربانیان را خالی کرده و حتی با سوء استفاده از اطلاعات حساب های بانکی آنها دست به پولشویی می زدند. این افراد تاکنون از 2 هزار و 100 اطلاعات کارت بانکی به دست آمده، بیش از 46 میلیارد ریال برداشت غیرمجاز در فاصله زمانی کمتر از 3 ماه انجام داده اند که در این رابطه تحقیقات از سوی پلیس ادامه دارد.