آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۱
فناوری
۱۱
قاب فناوری

شارژ دستگاه های دیجیتالی با یک شارژر بی سیم

سوسن صادقی

وقتی زندگی روزمره خود را شروع می کنیم اولین موضوعی که در دنیای مدرن امروز ذهن ما را به خود درگیر می کند، شارژ دستگاه های دیجیتالی اعم از تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ، ساعت هوشمند، هدفون و... است. مهم تر از همه اینکه برای شارژ هرکدام ازدستگاه ها، باید شارژر خاص خود را استفاده کرد و حمل تمام آنها خود معضل دیگری است. برای رفع این مشکل کاربران، شارژر بدون سیمی (وایرلس) به بازار آمده است که امکان شارژ تمام دستگاه ها به صورت همزمان را دارد.

این شارژر بی سیم که FLI Charge نام دارد به صورت نوار طراحی و ساخته شده است. وقتی دستگاه های الکترونیکی با این دستگاه تماس پیدا می کنند یا از طریق کابلی به آن متصل می شوند بسرعت شروع به شارژ دستگاه ها می کنند. به عبارتی این شارژر نواری شکل نه تنها تمام دستگاه های دیجیتالی با هر نوع ولتاژ (30 تا 600 وات) را شارژ می کنند، بلکه هیچ تداخل الکترومغناطیسی نیز ایجاد نمی کند به همین دلیل کاربران با استفاده از این شارژر جدید دیگر نیازی به حمل انواع و اقسام شارژرها نخواهند داشت.

فناوری و تکنولوژی که در این نوع شارژر وایرلس به کار رفته است منحصربه فرد بوده و حتی قادر است دستگاه های دیگر صنایع مانند پهپادها، محصولات صوتی و تصویری، دوربین ها و... را نیز شارژ کند از این رو یک افق و چشم انداز خوبی را در پیش روی تامین انرژی دستگاه های دیجیتالی قرار داده است. از آنجایی که آینده به سمت استفاده از دستگاه های متصل به اینترنت اشیا پیش می رود شارژ دستگاه های اینترنت اشیا نیز یکی از مهم ترین ضرورت ها خواهد بود. به گفته سازندگان آن، این دستگاه با محیط زیست نیز سازگار است و اکنون با قیمت 226 دلار در بازار به فروش می رسد.