آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۷
اقتصادی
۴

با مصوبه شورای پول و اعتبار

تسهیلات مسکن روستایی 40 میلیون تومان شد

شورای پول و اعتبار طی دو مصوبه، سقف تسهیلات مسکن روستایی و سقف تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی را افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار عصر سه شنبه در یکهزار و دویست و هفتادمین جلسه خود به ریاست عبدالناصر همتی، با افزایش سقف فردی «تسهیلات یارانه ای قابل اعطا بابت بازسازی و نوسازی اماکن مسکونی روستایی» به مبلغ 400 میلیون ریال موافقت کرد. تسهیلات مورد اشاره با معرفی متقاضیان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک های عامل قابل پرداخت است.

همچنین اعضای شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی «تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی» به 500 میلیون ریال موافقت کردند. لازم به ذکر است، این تسهیلات با معرفی نهادهای حمایتی مندرج در قوانین مرتبط (ازجمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، صندوق اشتغال و کارآفرینی امور ایثارگران و وزارت کار و امور اجتماعی) به بانک های عامل قابل اعطاست.

در همین رابطه معاون مسکن بنیاد مسکن خبر داد: رشد 60 درصدی افزایش تسهیلات مسکن روستایی تا هفته آینده به هفت بانک عامل ابلاغ می شود.

عزیزالله مهدیان در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از سوی شورای پول و اعتبار گفت: باید تا هفته آینده سهمیه بانک های عامل نیز در میزان پرداخت تسهیلات تعیین شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات 40 میلیون تومانی با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی می تواند در ساخت و ساز مسکن روستایی و مقاوم سازی این واحدها موثر و مفید باشد، اظهار کرد: براساس قانون سالانه باید 15 درصد به سقف تسهیلات مسکن روستایی اضافه شود، اما امسال با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی، سقف تسهیلات نیز با درنظر گرفتن این افزایش 60 درصد بالا رفته است.

معاون مسکن بنیاد مسکن با اشاره به اینکه این 40 میلیون تومان برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی پرداخت خواهد شد، گفت: سقف تسهیلات مسکن روستایی که 25 میلیون تومان بود، تاکنون برای ساخت 77 هزار واحد مسکونی پرداخت شده است.