آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۷
اقتصادی
۴

یک مسئول: وجود پنبه در حلیم صحت ندارد

رئیس اتحادیه صنف پزندگان غذا های سنتی تهران گفت: شایعات منتشر شده در فضای مجازی درخصوص وجود پنبه در حلیم صحت ندارد.

حسین محمدی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه وجود پنبه در حلیم صحت ندارد، افزود: شایعات زیادی در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده که کذب محض است.

رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و پزندگان غذا های سنتی تهران با قاطعیت، وجود پنبه در حلیم را رد کرد و گفت: درحال حاضر باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، شایعاتی مبنی بر وجود پنبه در حلیم منتشر می شود که هموطنان را دچار استرس و اضطراب می کند و این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست.

محمدی ادامه داد: زمانی که حلیم پخته می شود رشته هایی از گوشت در آن مخلوط می شود و می توان تفاوت پنبه و رشته گوشت را در آن تشخیص داد.

وی با تاکید بر اینکه مردم آش و حلیم مورد نیاز خود را از امکان غیربهداشتی خریداری نکنند، افزود: واحدهای صنفی مجاز برای عرضه آش و حلیم دارای بنرهای متحد الشکلی هستند که از سوی اتحادیه با توجه به داشتن مجوزهای بهداشتی لازم به واحدهای صنفی داده می شود.

رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و پزندگان غذا های سنتی تهران با هشدار به عرضه حلیم و آش توسط واحد های صنفی غیرمجاز و اماکن غیر بهداشتی اذعان کرد: با هماهنگی انجام شده با اتاق اصناف بازرسی های لازم انجام خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه عرضه و توزیع آش و حلیم در اصناف غیرمجاز قطعا برخورد های لازم صورت خواهد گرفت.

محمدی از مردم درخواست کرد که به هیچ وجه به این شایعات درفضای مجازی توجه نکنند، چرا که فعالیت این واحد ها به گونه ای است که زیر نظر بهداشت به عرضه آش و حلیم می پردازند.

گفتنی است، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، برخی عرضه کنندگان مجاز حلیم و آش، این خوراکی های پرمصرف ماه رمضان را با قیمت کمتر از نرخ مصوب عرضه می کنند و شایعه وجود پنبه در حلیم از سوی کسانی مطرح می شود که در رقابت با ارزان فروشی ها جا مانده اند.