آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۶۱۰
خبر
۲

خبر

واکنش ایران به جنایت ائتلاف سعودی در بمباران یمن

دنیای اقتصاد : سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت جدید ائتلاف سعودی در بمباران منازل مسکونی در شهر صنعا پایتخت یمن را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از کودکان و زنان شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش «ایسنا» سیدعباس موسوی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حمله هوایی در ماه مبارک رمضان افزود: «از مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهیم که به مسوولیت خود عمل کنند و از هر طریق ممکن مانع تکرار این جنایات شوند. کشورهای حامی نیروهای متجاوز به یمن با در اختیار قراردادن بمب ها و سلاح های نابودکننده به ائتلاف، در این جنایات شریک بوده و باید پاسخگو باشند.» همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعاهای بی اساس عادل الجبیر درباره کشورمان بر توقف جنایات سعودی ها در یمن تاکید کرد و گفت: «نمی توانید ضعف تان در یمن را پشت سر چنین ادعاهایی پنهان کنید.» به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به ادعاهای بی پایه و اساس عادل الجبیر وزیر مشاور دولت سعودی در امورخارجه درباره ایران در صفحه توییترش نوشت: «شما هنوز بعد از 1500 روز، متوهم هستید، کافی نیست؟ اکنون زمانی است که باید جنایات علیه مردم یمن را متوقف کنید.» وی تاکید کرد: «شما نمی توانید ضعف تان را پشت سر چنین ادعاهایی پنهان کنید.» وزیر مشاور دولت سعودی در امورخارجه و معاون وزیر دفاع این کشور روز پنج شنبه مدعی شدند، ارتش یمن به دستور ایران عملیات پهپادی علیه تاسیسات نفتی سعودی انجام داده است.

دیدار سفیر انگلیس با سفیر ایران در عراق

ایسنا : جان ویلکس، سفیر انگلیس در بغداد با حضور در محل سفارت ایران در عراق با ایرج مسجدی سفیر ایران در این کشور همسایه دیدار و رایزنی کرد. محور رایزنی این دو دیپلمات ارشد ایرانی و انگلیسی، بررسی روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه بود.

رایزنی برجامی ظریف با همتای چینی

ایسنا : محمدجواد ظریف در جریان سفر خود به پکن با وانگ یی، همتای چینی خود درخصوص برجام و آخرین تحولات مربوط به آن، تحولات اخیر در منطقه و روابط دوجانبه رایزنی و گفت وگو کردند.