آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۳۴۲۳
حوادث
۱۱
رخداد

دستگیری 3 سارق به عنف زورگیر و مسلح

شرق: سه مرد قوی هیکل که با شیوه و شگرد عجیبی اقدام به سرقت می کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ عباسعلی ابراهیمی، رئیس کلانتری 101 تجریش در این باره گفت: از مدتی پیش سرقت های سریالی به شیوه و شگرد عجیبی در شمال تهران افزایش یافته بود. بنا برگفته شکات و مال باختگان، ابتدا زنی با زدن زنگ خانه ها و نشان دادن خود به شکات آنها را فریب می داد و به مقابل در منزل می کشاند و سپس سه مرد قوی هیکل با استفاده از سلاح گرم از منزل مورد نظر سرقت می کردند.

وی در ادامه گفت: خیلی زود پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت و با مشخص شدن نقاط آلوده تیمی از ماموران عملیات وارد عمل شدند و هنگامی که این سه سارق قوی هیکل در حال پرسه زنی در کوچه های محدوده بودند، آنها را قبل از ارتکاب به سرقت شناسایی کرده و درحالی که هر سه متهم قصد فرار داشتند، آنها را زمین گیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: با انتقال متهمان 22 تا 29 ساله به کلانتری و انجام بازجویی های اولیه، از آنها سه اسلحه کلت کمری، افشانه پلیسی، سه عدد چاقو، الماس بر، چندین ماسک صورت و یک نقاب، چسب پهن و همچنین یک شال، مانتو و کلاه گیس زنانه کشف شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات از متهمان در دستور کار قرار گرفت و آنها به شیوه و شگرد خود، مبنی بر استفاده از لباس ها و لوازم زنانه برای فریب دادن مال باختگان اقرار کردند؛ با شناسایی پرونده هایی که شیوه و شگرد متهمان نیز مشخص بود، پرونده ای در این زمینه تشکیل شد و هر سه متهم به مقام قضائی معرفی شدند.

بنا بر این گزارش، هر سه متهم از ساکنان یکی از شهرهای غربی هم جوار تهران بودند که شناخت خوبی نیز از محدوده شمال تهران برای رسیدن به اهداف خود داشتند.