آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۶
ورزش
۱۷

گواردیولا در آستانه تاریخ سازی

ساعت 20:30 امشب فینال جام حذفی انگلیس بین دو تیم منچسترسیتی و واتفورد برگزار می شود. مسابقه ای که می تواند پپ گواردیولا را به تاریخ انگلیس سنجاق کند. اگر سیتی جام امشب را از آن خود کند، به اولین تیمی تبدیل خواهد شد که هر سه جام داخلی را به خانه برده است. 5 بازی اخیر با بردهای قابل توجه سیتی تمام شده و روی کاغذ، برتری محسوس از آن آبی های شهر منچستر است.

سیتی بعد از قهرمانی در جام اتحادیه و آن ماجراهای خنده دار تعویض کپا آریزابالاگا، به یک قهرمانی باشکوه در لیگ برتر جزیره رسید. ماراتنی که لیورپول و سیتی نفس به نفس تا خط پایان کنار هم پیش رفتند و در نهایت آبی ها با یک امتیاز بیشتر از قرمزها به قهرمانی لیگ جزیره دست یافتند.

حالا گواردیولا در یک قدمی تاریخسازی است. او اگر این جام را هم مال خود کند اسمش را در تاریخ فوتبال انگلیس حک خواهد کرد. تیم پپ اولین تیمی خواهد بود که 3 جام داخلی انگلیس را به خانه برده است.

گواردیولا در اسپانیا هم تاریخ را آن طور که خود می خواست نوشت. بارسلونا برای اولین بار با او سه گانه را برد تا اولین اسپانیایی تاریخ باشد که در کنار بایرن مونیخ، منچستریونایتد، اینتر، آژاکس، لیورپول، پی اس وی آیندهوون و سلتیک گلاسگو، سه گانه را برده است. امشب بی تردید شبی فراموش نشدنی در زندگی این نابغه بزرگ است.