آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۹
اخبار کشور
۲

ظریف: کمیسیون مشترک برجام به تعهدات خود عمل کند

وزیر امور خارجه گفت: ما چهار دور از کمیسیون مشترک برجام برای اقداماتی که باید انجام دهند تعهد گرفتیم و فکر می کنم اکنون وقت آن رسیده است که کمیسیون مشترک هم به تعهداتش عمل کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پایان سفرش به چهار کشور (ترکمنستان، هندوستان، ژاپن و چین) و پیش از ترک پکن در جمع خبرنگاران در تشریح رایزنی هایش گفت: جامعه جهانی تاکنون از برجام حمایت کرده است اما حمایت ها بیشتر به صورت بیانیه و اعلام مواضع سیاسی بوده، اما لازم است این اعلام مواضع سیاسی به اقدامات عملی اقتصادی که مردم ایران بتوانند از برجام منافعشان را برداشت کنند، تبدیل شود.

ظریف افزود: ما چهار دور از کمیسیون مشترک برجام برای اقداماتی که باید انجام دهند تعهد گرفتیم و فکر می کنم اکنون وقت آن رسیده است که کمیسیون مشترک هم به تعهداتش عمل کند.

وی در ادامه گفت: یقین داریم آنطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند جنگی در نخواهد گرفت، چون نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور یا توهم را دارد که بتواند در منطقه با ایران مقابله کند، اما لازم است حرکت های خطرناک داخل آمریکا برای مردم این کشور روشن شود.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه درباره سفرش به پکن نیز اظهار داشت: سفر به چین بسیار برای ما مهم بود. با چین به عنوان مهم ترین و بز رگ ترین شریک تجاری ما و از مهم ترین شرکای سیاسی ما که با آنها روابط جامع راهبردی داریم، در این زمینه گفت وگوهای خوبی کردیم و پاسخ پیام روحانی را از سوی رئیس جمهور چین دریافت کردیم و همین طور حمایتی که وزارت خارجه چین از مواضع ایران درباره برجام صورت داد و دیدگاه دولت چین در مورد ضرورت ادامه روابط اقتصادی دو کشور، برای ما بسیار مهم است.