آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۹
اخبار کشور
۳

شناسایی 15 کلیپ جنجالی درباره مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، گفت: بررسی های ما نشان داد 15 کلیپ جنجالی درباره مدارس است و البته فقط 7 کلیپ در مدرسه ضبط شده است.

علیرضا کاظمی درباره انتشار برخی تصاویر رقص و آواز در مدارس کشور به فارس گفت: بررسی های ما نشان داد که این کلیپ ها 15 مدرسه را نشان می دهد البته آیا هر کلاسی، مدرسه است؟ این گونه نیست بلکه برخی آموزشگاه هستند و برخی اصلا ربطی به آموزش و پرورش ندارند.

کاظمی افزود: از 15 کلیپ، 7 کلیپ در مدرسه ضبط شده است و سه کلیپ در فضای کلاسی است مثلا یکی در مهد است؛ براساس دستور مقام عالی وزارت در حال شناسایی مدارس 7 کلیپ هستیم؛ البته فضا یک جوری است که ممکن است شناسایی نشوند ولی تعدادی از مدارس شناسایی شده است و در دستور برخورد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ابلاغ دو مدیر لغو شده است و بقیه هم در حال رسیدگی است؛ البته ما توضیح خواستیم که راستی آزمایی کنیم و حتی بازدید میدانی در حال انجام است؛ حتی یک مورد تخلف در آموزش و پرورش را نه می پذیریم و نه توجیه می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت یک فضای مقدسی است که باید از این ناهنجاری ها و ابتذالاتی که در جامعه است، بری باشد، گفت: ما این موضوع را به عنوان یک فرصت هم برای آموزش و پرورش تلقی می کنیم یعنی روزنه های نفوذ را می بندیم و با هوشیاری بیشتر به این مسئله می پردازیم؛ نظارت بیشتری می کنیم و فعالیت های شادی بخش و نشاط آور را در چارچوب نظام تعلیم و تربیت با الگوهای جدید و جذاب تر توسعه و ترویج می دهیم.