آرشیو یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۷
ورزش
۴

نگاهی به 2 تیم صعود کرده به سری A

«برشا» و «لچه» به یاد روزهای قدیم

در حالی که سری A ایتالیا تا 2 هفته دیگر به پایان می رسد، تکلیف ابتدا و انتهای آن مشخص شده است. در صدر این جدول، یووه برای هشتمین بار قهرمان شد و در پایین جدول هم فروزینونه و کیه وو به سری B سقوط کردند. از طرف دیگر، تکلیف تیم های صعود کرده به سری A نیز مشخص شده و لچه و برشا از فصل بعد در کنار بزرگان ایتالیا در سطح اول فوتبال این کشور بازی می کنند.

تیم برشا که آخرین حضورش در سری A به فصل 11-2010 بازمی گردد، با 67 امتیاز از 36 بازی توانست قهرمان این مسابقات شود. این تیم با زدن 69 گل بهترین خط حمله را بین تیم های این لیگ داشت که سهم آلفردو دوناروما بیش از همه بود. این مهاجم ایتالیایی که هیچ نسبتی هم با گلر میلان ندارد، با زدن 25 گل آقای گل سری B شد. ماسیمو سلینو، رئیس این باشگاه نیز بعد از چند سال بار دیگر به سطح اول فوتبال ایتالیا بازگشته است. او که یکی از مدیران شناخته شده در فوتبال ایتالیاست، چند سال پیش کالیاری را فروخت تا دیگر هیچ تیمی در سری A نداشته باشد اما در سال 2017 برشا را خرید. این تیم در سال های گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشته به طوری که در سال 2015 در آستانه ورشکستگی و سقوط به دسته C قرار داشت.

برای آنهایی که فوتبال ایتالیا را از قدیم دنبال می کنند، برشا یادآور بازیکنانی مهم است. مشخص ترین ستاره این تیم در دو دهه اخیر آندره پیرلو است و قبل از او هم ستاره هایی همچون روبرتو باجو و پپ گواردیولا در این تیم توپ می زدند.

لچه هم که با 66 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد، طی دو سال اخیر وضعیت دراماتیکی را پشت سر گذاشت. این تیم در ابتدای فصل جاری با قهرمانی در سری C به سری B آمد و تنها با گذشت یک فصل توانست به سریA برسد. این تیم حالا بعد از تیم های فروزینونه، اسپال، بنوونتو و پارما، پنجمین تیمی است که در دو سال متوالی از دو دسته پایین تر خود را به لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا می رساند. آخرین حضور این تیم هم در سریA به هفت سال پیش بازمی گردد.