آرشیو یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۷
رسانه: بین الملل
۸

دفع تجاوز هوایی به دمشق

تلویزیون دولتی سوریه از مقابله پدافند هوایی ارتش این کشور با اهداف مهاجم در آسمان دمشق خبر داد. آنچنان که منابع سوری می گویند این حمله جمعه شب از قنیطره (جنوب غرب سوریه) و هم مرز با بلندی های جولان اشغالی صورت گرفته است. آنچنان که از منابع خبری برمی آید حملات هم به صورت پهپادی و هم موشکی بوده است.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا می گوید موشک ها از سمت قنیطره شلیک و با واکنش پدافندی سوریه مواجه شد. هرچند برخی منابع گفته بودند فرودگاه بین المللی دمشق هدف قرار گرفته است، اما منابع سوری این خبر را تکذیب کردند. منابع نظامی سوری همچنین اعلام کردند موفق شده اند یک پهپاد اسرائیلی را در هوا منهدم کنند. در همین رابطه راشاتودی عربی و به نقل از منابع نظامی سوریه خبر داد که اجسام نورانی که در جنوب غرب پایتخت رویت شده بود متعلق به هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی بوده است. این پهپاد از جولان اشغالی وارد سوریه شده بود. منابع روسی نیز گفتند دولت سوریه برای مقابله با موشک های اسرائیلی چهار فروند موشک زمین به هوا از آتشبارهای مستقر در مناطق حومه دمشق شلیک کرده است. این چهار موشک با دقت به اهداف خود اصابت کرده و اهداف متخاصم را در حومه جنوب غربی دمشق در نزدیکی مثلث سوری لبنانی با مرزهای جولان اشغالی ساقط کرده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از ساکنان محلی از شنیده شدن صدای انفجار در دمشق خبر داد. این خبرگزاری به همراه برخی دیگر از خبرگزاری های غربی طبق معمول همیشه مدعی شدند که در این حملات به بخشی از تاسیسات متعلق به ایران آسیب رسیده است. این منابع تاکید دارند که اسرائیل به پنج هدف در سوریه حمله کرده است .

شب قبل از حمله رژیم صهیونیستی به دمشق، آتش سوزی گسترده ای در یکی از پایگاه های ارتش این رژیم واقع در تل آویو رخ داده بود. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت، این حادثه در پایگاه تل هشومیر رخ داد و آتش سوزی در یکی از انبارهای دارویی این پایگاه به وقوع پیوست. احتمالا حملات اخیر صهیونیست ها به تلافی از این آتش سوزی بوده است.