آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۷
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
شیت

شناسایی ناشران متخلف با انبارهای احتکار کاغذ

چند روز پیش و در حالی که بحران کاغذ سقوطش به عمیق ترین نقاط فاجعه را آغاز کرد، خبری دردناک منتشر شد که آب سردی بود روی سر فعالان فرهنگی. خبر این بود که چند انبار اینجا و آنجا پیدا کرده اند که کاغذ احتکار کرده بودند.

حالا مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز از شناسایی شش ناشر متخلف در حوزه کاغذ در این استان خبر داده. در این میان بسیاری از ناشران تهرانی نیز کاغذهای دریافتی خود را در بازار آزاد فروخته اند که قرار است تعزیرات، پرونده آنها را بررسی کند.

آن طور که تسنیم نوشته، از زمانی که نخستین محموله های کاغذ با ارز دولتی در ابتدای سال 97 وارد کشور شد، موضوع احتکار کاغذ نیز پیش آمد، انبارهای متعددی در اصفهان، شهر ری و... کشف شد که صدها تن کاغذ را در خود جای داده بودند، گرچه سرنوشت برخی کاغذهای کشف شده نیز در هاله ای از ابهام باقی ماند و این کاغذها هیچ گاه به چرخه توزیع برنگشت. در روزهای گذشته نیز یکی دیگر از انبارهای احتکار کاغذ در مشکین دشت کرج شناسایی شد، انباری که به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز ارزشی میلیاردی داشته و متعلق به صاحب یک چاپخانه در تهران است. این انبار 520 رول کاغذ را در خود جای داده است.

اما اخیرا علی اکبر مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در گفت وگو با تسنیم به بررسی پرونده ناشرانی که در این استان موفق به دریافت کاغذ با ارز دولتی شده اند، خبر داد و گفت: در جریان ارزیابی ها متوجه شدیم از هفت ناشری که سهیمه کاغذ با ارز دولتی دریافت کرده است، شش ناشر این کاغذها را در جای درست مصرف نکرده اند، این افراد متاسفانه سهمیه کاغذ را گرفته و کار را به استان های دیگر واگذار می کنند.