آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۷
زندگی: ایران
۱۶
ایران گردی

تورهای مشترک برای دیدن ایران

این روزها با حجم انبوه تبلیغات علیه ایران روبه رو هستیم؛ تبلیغاتی که در میزان گردشگران ورودی بی تاثیر نبوده و موجب کاهش این آمار شده، شاید برای همین است که متولیان و تورگردانان درصدد برنامه ریزی های جبرانی برآمده اند.

از جمله برگزاری تورهای مشترک ارمنستان ایران، ازبکستان ایران که واقفی، نایب رئیس جامعه تورگردانان ایران به آن اشاره کرده و گفته این تورها برای بیشتر کشورها اعم از اروپایی، استرالیایی و حتی چینی ها برنامه ریزی و مدتی است که راه اندازی شده و این روزها شاهد رونق آن هستیم، چنان که چینی ها و کشورهای جنوب شرق آسیا علاقه مندی شان برای دیدن چند کشور توام با هم زیاد شده است. از این رو در صدد تدارک تورهای مشترک با کشورهای همسایه برآمدیم و این تورها مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

واقفی درعین حال افزوده، تعداد تورهای ورودی نسبت به وضعیتی که وجود دارد، راضی کننده است، گرچه برخی آژانس ها نسبت به سال گذشته با ریزش تعداد گردشگران خارجی روبه رو بوده اند، اما برخی دیگر وضعیت مناسب تری دارند.

به گفته او، با وجود این شاهد افزایش تورهای ورودی با علایق خاص هستیم؛ چنان که شمار گردشگرانی که علاقه مندند مسیری را بپیمایند که با کشاورزی ایران آشنا شوند یا آن که علاقه مند هستند با تورهای غذا و آشپزی همراه شوند، افزایش یافته است. حتی تعداد گردشگرانی که برای دیدن آثار طبیعی از کویر گرفته تا جنگل و البته سافاری و کویر نوردی و حضور در طبیعت علاقه نشان می دهند، با رشد همراه بوده و شاهد حضور گردشگران علاقه مند به طبیعتگردی هستیم./جام جم