آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
شهرستان ها
۷

قاچاقچیان سوخت را 10 برابر قیمت در آن طرف مرز سیستان و بلوچستان می فروشند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مجازات های قانون درباره قاچاق سوخت ناچیز است گفت: قاچاقچیان سوخت را 10برابر قیمت در آن طرف مرز سیستان و بلوچستان می فروشند.

سرتیپ محمدقنبری اظهار داشت: نباید اینطور مطرح شود که چون مردم منطقه بیکار هستند حتما باید از راه قاچاق امرار معاش کنند.

وی با اشاره به موضوع خودروهای حامل سوخت قاچاق که با پلاک های مخدوش تردد می کنند، گفت: صاحبان این خودروها برای تردد در جاده ها جلوی پلاک را با ابزاری مانند کارتون می پوشانند و زمانی که به پلیس نزدیک می شوند این کارتون را از جلوی پلاک خودرو برمی دارند.

قنبری ادامه داد: قاچاق سوخت در استان سیستان و بلوچستان مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است از طرفی متاسفانه مجازات هایی که قانون در رابطه با قاچاق سوخت در نظر گرفته ناچیز است، طوری که می توان گفت هزینه جرم در حوزه قاچاق برای مجرم پایین است.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از سوخت قاچاق از استان های دیگر وارد سیستان و بلوچستان می شود.

قنبری با بیان اینکه برخی قاچاق سوخت را به عنوان شغلی برای خود می بینند تصریح کرد: تفاوت قیمت سوخت در آن سوی مرز با این طرف مرز بسیار قابل توجه است و شاهدیم که حداقل حدود 5 برابر و گاهی تا 10 برابر افزایش قیمت سوخت در آن سوی مرز وجود دارد که سبب می شود فرد به هر طریقی شده دنبال این مسئله برود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر طرحی برای جلوگیری از قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان از جانب نیروی انتظامی به استانداری ارائه شده، بیان کرد: این طرح به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ابلاغ شده و این ستاد قرار است از هفته جاری مراحل اجرایی طرح را آغاز کند که می تواند در این رابطه تا حدودی موثر باشد.