آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
شهرستان ها
۷

شهردار خبر داد: درخواست 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری اهواز

اهواز- خبرنگار کیهان: شهردار اهواز گفت: درخواست 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری در سال 98 را داده ایم.

«منصور کتانباف» بیان کرد: مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 200 میلیارد تومان جهت پروژه قطار شهری اهواز، در روزهای پایانی سال 97 صادر شد و مجوزهای لازم نیز اخذ شده و به زودی پس از پایان فرآیندها این اوراق در بازار ثانویه بورس به فروش می رسد.

وی ادامه داد: همچنین برای پروژه قطار شهری برای سال 98 درخواست 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت را کرده ایم که البته احتمالا با توجه به محدودیت های وزارت کشور، با بخشی از این مبلغ موافقت خواهد شد و در حال حاضر مشغول آماده کردن لایحه و ارسال به شورای اسلامی شهر جهت اخذ مجوز هستیم که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، امیدواریم با موافقت و همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی بتوانیم از این ظرفیت برای پیشبرد پروژه قطار شهری اهواز بهره ببریم.

کتانباف توضیح داد: در سال های گذشته فرآیند ابلاغ مجوز انتشار اوراق مشارکت دیر انجام می شد و این امر باعث می شد که اکثر شهرداری ها نتوانند از این تسهیلات بهره برداری کنند. بنابراین مقرر شد فرآیند ابلاغ از سوی بانک مرکزی در سال جاری حداکثر تا شهریورماه انجام شود.