آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
حوادث
۱۰

هشدار پلیس فتا: فریب سایت های جعلی ثبت نام یارانه نقدی را نخورید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اعلام جعلی بودن یک سایت نیازمندی دریافت یارانه نقدی از شهروندان خواست فریب اینگونه سایت ها را نخورند.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به تازگی تعدادی از مجرمان با راه اندازی سایت به نشانی www.yaranesms.com و ارسال پیامک، اقدام به تحریک و هدایت مردم به درگاه های جعلی بانکی با عنوان جلوگیری از قطع یارانه ها می کنند که در این خصوص پرونده های قضایی لازم تشکیل و در دست پیگیری است.

پاشایی ادامه داد: پس از هدایت متقاضیان به این صفحات و درگاه های جعلی (فیشینگ)، افراد کلاهبردار با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی قربانیان نسبت برداشت غیرمجاز از حساب آنان اقدام می کنند.

وی افزود: شهروندان می بایست توجه داشته باشند به طورکلی تمام سایت های رسمی و خدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می شوند و سایت هایی با دامنه .COM و...، سایت نهادهایی مانند سازمان هدفمندی یارانه ها و... نیست.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: مهم تر از همه این است، هیچ نهاد رسمی از شهروندان تقاضای رمز دوم کارت، CCV2 و نظایر آن را نمی کند و اگر سامانه ای چنین مشخصاتی را بخواهد قطعا جعلی می باشد و با هدف جرایم مالی ایجاد شده است.