آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
حوادث
۱۰

رئیس شورای شهر تهران خبر داد: افزایش 70 درصدی عوارض ساخت و ساز در پایتخت

رئیس شورای شهر تهران گفت: متوسط عوارض ساخت و ساز در پایتخت با احتساب 36 درصد دولت ، حدود 70 درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، محسن هاشمی در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در ارتباط با اساسنامه شورایاری ها اظهار داشت: به دلیل اختلاف نظر در وظایف شورایاری ها و تغییرات ایجاد شده در متن، موضوع از دستور کار جلسه خارج شد تا مجدد در کمیسیون ها بررسی شود.

کاهش 50 درصدی درآمد غیرنقد شهرداری

هاشمی در مورد گزارش مالی شهرداری در پایان سال 97، گفت: آقای رسولی خزانه دار شورای شهر در جلسه امروز توضیحاتی دراین زمینه ارائه کردند و بر اساس بررسی های به عمل آمده مشخص شده که در بحث درآمد های نقدی بیش از 100 درصد درآمد ها محقق شده و درآمد غیرنقدی شهرداری 50 درصد کاهش یافته است.

سرانجام افزایش عوارض شهرسازی

وی در ادامه به موضوع عوارض شهرسازی اشاره کرد و افزود: اینکه مطرح شده 400 درصد افزایش یافته به هیچ عنوان درست نیست.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: تصمیم دولت در افزایش این عوارض موثر است و در واقع پارامتر p در این زمینه لحاظ می شود که ربطی به شورای شهر ندارد و با تصمیم دولت عوارض 36 درصد بیشتر شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه نباید جوسازی در این زمینه انجام گیرد، گفت: یکی از علت های اصلی افزایش عوارض این بوده که در سال گذشته عوارض جدید تصمیم گیری آن منوط شد به هیئت دولت و از طرفی از سال 91، تغییری در پارامترها نبوده است و اگر بخواهیم آن را به روزرسانی کنیم متوسط 70 درصد می شود.

وی افزود: آنچه ما تصویب کرده ایم کمتر از 40 درصد و حدود چهار سال بوده است، یعنی سالیانه تغییرات باید کمتر از 10درصد باشد، البته این درصدها هنوز اجرایی نشده و موضوع به فرمانداری رفته و شخص شهردار نیز در حال جمع کردن اطلاعات وسیع تر در این زمینه هستند تا جلوی افزایش قیمت گرفته شود.