آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۱
اخبار کشور
۳

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: امسال دو هزار میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

مجید باجلان درباره عملکرد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به فارس گفت: یکی از محمل های اصلی کمیته امداد که اهداف به خصوصی نیز برای آن دارد ایجاد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بوده که وظیفه آن خدمات رسانی در راستای بانکداری اسلامی است.

باجلان با اشاره به اینکه صددرصد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وابسته به کمیته امداد است، افزود: منابع ناشی ازفروش ساختمان سوهانک کمیته امداد باعث تشکیل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شد تا به جامعه نیازمندان و مددجویان کمک شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی سرمایه صندوق که حدود دو هزار میلیارد تومان می باشد از منابع امداد بوده است و برخی از خیرین نیز منابع خود را در این صندوق سپرده گذاری کرده اند، ادامه داد: در سه سال گذشته دوهزار و 100 میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است و در سال 98 نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته دو هزار میلیارد تومان وام به مددجویان و نیازمندان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه کمیته امداد در پاسخ به اینکه آیا صندوق در بخش های سرمایه گذاری و اقتصادی نیز ورود پیدا می کند، گفت: یکی از خطوط قرمز صندوق رفتن به سمت سرمایه گذاری و بخش های اقتصادی است و در اساسنامه آن نیز هرگونه سرمایه گذاری را در صندوق ممنوع کرده است و به هیچ عنوان به دنبال آن نخواهد رفت.

باجلان ادامه داد: وام هایی که صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ارائه می دهد برای تجمل گرایی نیست و برای حل مشکل و اشتغال زایی است بلکه تسهیلات خود را با کمترین تشریفات اداری ارائه می دهد و تاکنون 330 هزار فقره وام پرداخت شده است.

وی بیان داشت: حداقل و حداکثر تسهیلات این صندوق از پنج میلیون تومان تا 30 میلیون تومان است که وام های تا پنج میلیون تومانی به عنوان تسهیلات ضروری و کاملا بدون کارمزد است و از وام های بیشتر از پنج تا30 میلیون تومانی نیز برای اشتغال زایی فقط یک بار کارمزد دریافت می شود.