آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۵
ورزشی
۱۵

شایعه ای تایید نشده؛ دایی را استخدام نکنید

محمد محمدی سدهی

پرونده لیگ برتر هجدهم بسته شد و با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات، برخی باشگاه ها مذاکره با بازیکنان یا مربیان مورد نظر خود را آغاز کرده اند. در این میان شایعه ای تایید نشده و عجیب منتشر شده است؛ اینکه به باشگاه ها توصیه شده علی دایی را استخدام نکنند. دایی پیش از اتمام لیگ هجدهم از سرمربیگری سایپا برکنار شد. شهریار پس از این اتفاق، نشست خبری برگزار کرد و در بخشی از صحبت هایش با اشاره به سوابق و پیشینه «مصطفی مدبر» مدیرعامل باشگاه سایپا، افشاگری هایی انجام داد و در ادامه با بیان این جمله که «شاید بعد از این مصاحبه بعضی از آقایان که در مملکت قدرت دارند، کمی آرامشم را به هم بزنند» به خانه رفت تا برای مدتی از فوتبال دور باشد. در روزهای اخیر خبرهایی درخصوص حضور دایی در تراکتورسازی منتشر شد؛ موضوعی که به سرانجام نرسید و پرشورها با چرخش 180 درجه ای از آقای گل فوتبال جهان، با جواد نکونام جلسه گذاشتند و مذاکره کردند. تا اینجای ماجرا، اتفاق عجیبی نیفتاده اما اگر به شایعه تایید نشده توجه کنیم، موضوع غیرعادی می شود. گفته می شود افرادی خارج از محدوده فوتبال به باشگاه های لیگ برتری توصیه کرده اند تا با علی دایی همکاری نکنند. دیروز خبرنگار «ایران» صحت و سقم این موضوع را از یکی، دو مدیرعامل باشگاه های لیگ برتری جویا شد و آنها از چنین دستورالعمل یا توصیه ای، ابراز بی اطلاعی کردند. گرچه شایعه اخیر درباره علی دایی، برای فوتبالدوستان یادآور شایعات و اتفاقات یک دهه پیش است.

علی کریمی و چند بازیکن دیگر تیم ملی در آخرین دیدار جهت راهیابی به جام جهانی 2010 که در تاریخ 27 خرداد 88 مقابل کره جنوبی در سئول برگزار شد، با مچ بندهای سبز وارد میدان شدند.

پس از آن بود که شایعه شد به مسئولان چند باشگاه بزرگ دستور داده شده که از جذب جادوگر فوتبال ایران پرهیز کنند. علی کریمی هم در نهایت سر از تیم خصوصی استیل آذین درآورد و یک فصل و نیم با پیراهن این تیم در لیگ برتر توپ زد. شایعات و البته برخی شواهد و قرائن حکایت از این دارد که یکبار دیگر افراد پرنفوذ سیاسی در فوتبال، توصیه هایی غیرورزشی کرده اند.