آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۵
اقتصادی
۴

اخبار

سکه 500 هزار تومان ارزان شد

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، نرخ هر قطعه سکه طرح جدید روز گذشته به 4 میلیون و 655 هزار تومان رسید. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت سکه نسبت به 10 روز قبل 500 هزار تومان کاهش یافته است، گفت: قیمت ها هر 15 دقیقه یکبار در بازار کم می شود. محمد کشتی آرای در گفت و گو با تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: بازار بشدت در حال کاهش و نزول قیمت هاست و همچنان این روند در قیمت ها ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت ارز، طلا و سکه در بازار آزاد، گفت: روند کاهشی قیمت ها درحالی در بازار کماکان ادامه دارد که قیمت ها هر 15 دقیقه یکبار کاهش پیدا می کند. این فعال در بازار طلا و سکه ضمن تاکید بر کاهش پله ای قیمت ها در این بازار تصریح کرد: فروشنده ها در بازار بیشتر از خریداران هستند و همین امر موجب افزایش عرضه و شتاب کاهش قیمت ها شده است.

وزیر صمت: برای خرید کالای گران، هجوم نبرید

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وقتی کالایی گران می شود مردم برای خرید آن هجوم می آورند، این مشکل باید با کار فرهنگی و به کمک رسانه ها اصلاح شود. او روز گذشته در سی و هفتمین کارگروه تنطیم بازار در محل وزارت صنعت افزود: با وجود رکود و کاهش خرید مردم، اما از نظر تامین بازار مشکلی وجود ندارد.به گزارش وزارت صنعت، معدن تجارت، وی تاکید کرد: باید طی جلسه ای مسئولان مربوطه به بررسی چرایی وضعیت این روزهای گوشت، شکر و خرما بپردازند، زیرا این موارد قابل پیشگیری بود و می شد با بررسی بیشتر و شناسایی علل، شرایط را برای بروز این گونه موارد کاهش داد.رحمانی درخصوص تنظیم بازار برخی کالاها گفت: با توجه به بارندگی های خوب امسال وضعیت علوفه دام بهتر شده، اما واردات دام برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در بازار باید تسهیل شود.