آرشیو دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۳۶۵
سیاست
۴

جوابیه

مدیرکل روابط عمومی، امور بین الملل، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان مدیریت بحران کشور توضیحاتی درمورد مطلبی با عنوان «3 وزارتخانه زیر تیغ شکایت» که در روز چهارشنبه مورخ 7 اردیبهشت در روزنامه اعتماد منتشر شد، ارسال کرده است که در ادامه بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

1- سازمان مدیریت بحران کشور طرح آمادگی مدیریت بحران استان ها ویژه ایام نوروز (از مورخ 25 اسفند سال 97 تا 16 فروردین سال 98) را به استانداران سراسر کشور ابلاغ نموده است و مدیران بحران استان ها طرح را جهت اجرا به کلیه دستگاه های اجرایی ذی ربط منعکس نموده اند.

2- به طور مستمر در طول سال حداقل سه روز قبل از ورود جبهه های باران زا در کشور از جمله بارندگی های اخیر مدنظر، هشدارها و اخطاریه های لازم از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی به عنوان کارگروه تخصصی با هدف انجام تمهیدات آمادگی و پیشگیرانه به کلیه استان های تحت تاثیر ابلاغ می شود.

3 - به دنبال صدور اخطاریه ها توسط سازمان استان های تحت تاثیر قبل از وقوع بارندگی ضمن تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها تصمیمات لازم برای افزایش آمادگی اتخاذ می نمایند.

4- قبل از وقوع حادثه سیل اخیر استان ها کلیه ظرفیت های خود را جهت مقابله با حادثه آماده نموده اند.

5- هر ساله در ابتدای فصل پاییز با هدف اجرای اقدامات پیشگیرانه و نیز انجام تمهیدات آمادگی در برابر سیل های احتمالی از جمله لایروبی رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی زیر پل ها و کانال های دفع آب های سطحی، ذخیره سازی سوخت در مناطق صعب العبور و برف گیر و... بخشنامه لازم به استانداران سراسر به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ها ابلاغ می گردد.

ضمنا وزارت نیرو و وزارت راه، مسکن و شهرسازی در شورای عالی و شورای هماهنگی مدیریت بحران عضویت داشته و مسئول کارگروه های تخصصی مربوطه در سیستم مدیریت بحران کشور می باشند که وظایف محوله را به صورت ذاتی انجام می دهند باید در نظر داشت که سیل فروردین 98 در یک صد سال اخیر بی سابقه بوده است.