آرشیو دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۳۶۵
رسانه
۵

عکس نوشت

همزمان با فرارسیدن ماه رمضان «رویترز» مجموعه عکسی از این ماه و زندگی مسلمانان در سراسر دنیا منتشر کرده است. مجموعه عکسی که از زندگی مسلمانان در ماه رمضان و در کشورهای اسلامی می گوید و برگزاری این آیین زیبای مذهبی. نکته جالب این مجموعه عکس، به تصویر کشیدن زندگی مسلمانان در تمام کشورهاست؛ کشورهایی که ممکن است در صلح و جنگ باشند، اما مردمان شان بدون در نظر گرفتن شرایط، این ماه پربرکت و ضیافتش را نه فراموش می کنند و نه از دست می دهند.

مسلمان فلسطینی در تلاش برای بالا رفتن از دیوارهایی که بین او و مسجدالاقصی و توسط رژیم صهیونستی، فاصله انداخته است. این جوان مسلمان می خواهد خود را به اولین نماز جماعت ماه رمضان برساند.

مسلمانان در اولین جمعه ماه رمضان و برای نماز جماعت دور هم جمع شده اند. جمعیت آن قدر زیاد است که این صف طولانی در خیابان، در واقع ادامه صف نمازگزارانی است که در مسجدی در سینگار دور هم جمع شده اند.

دختر یمنی که با خانواده اش از جنگ فرار کرده، در زاغه ای در حومه صنعا. مردم مسلمان یمن، با تمام تهدیدها و جنگی که عربستان سعودی برای آنها راه انداخته، قحطی و بحران، همچنان در ماه رمضان روزه می گیرند.

مبارز سودانی کمی قبل از افطار مشغول آماده سازی سفره افطار است تا کمی بعد از افطار به صف مبارزان دیگر بپیوندد و در خارطوم به مبارزه خود ادامه دهند.