آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۶۱۳
خودرو
۱۶
نگاه ویژه

احیای شورای سیاست گذاری خودرو

دنیای اقتصاد : در شرایطی که از آخرین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو حدود دو سال می گذرد، گویا وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم به احیای این شورا گرفته است.

شورای سیاست گذاری خودرو که سابقه ای طولانی دارد، در دولت یازدهم و پس از وقفه ای زیاد احیا و جلسات آن نیز تقریبا منظم برگزار می شد. در آن مقطع محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتقاد ویژه ای به شورای سیاست گذاری خودرو داشت و آن طور که شاهدان عینی می گویند، ضمن شرکت در بیشتر جلسات شورا، امور مختلف مربوط به صنعت و بازار خودرو را به جدیت در آن پیگیری و بررسی می کرد. جلسات شورای سیاست گذاری دو هفته یک بار تشکیل و در آن، مدیران خودروسازی و قطعه سازی و مسوولان سازمان های مرتبط با صنعت و بازار خودرو شرکت می کردند و اتفاقا تصمیمات مهمی از دل جلسات شورا بیرون آمد. اگرچه انتظار می رفت روند برگزاری جلسات شورای سیاست گذاری خودرو در دولت دوازدهم و با وجود رفتن نعمت زاده از وزارت صنعت، معدن و تجارت، باز هم ادامه پیدا کند، با این حال تا به امروز این اتفاق رخ نداده است. با تشکیل دولت دوازدهم، ابتدا محمد شریعتمداری سکان وزارت صمت را در دست گرفت و وقعی به شورای سیاست گذاری خودرو نگذاشت تا این شورا عملا به محاق برود. پس از شریعتمداری، رضا رحمانی وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت نیز شورای سیاست گذاری خودرو را تا به امروز تشکیل نداده، با این حال ظاهرا احیای آن در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته یک منبع آگاه، مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته اند شورای سیاست گذاری خودرو را بار دیگر احیا و امور مربوط به خودروسازی و بازار را در آن مورد بررسی قرار دهند. حالا باید منتظر ماند و دید شورای سیاست گذاری خودرو چه زمانی احیا و جلسات آن با چه کیفیتی تشکیل خواهد شد.