آرشیو دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۳۶۵
جامعه
۱۳
ویژه

کاهش 23درصدی هدررفت آب در بادرود طی 5 سال

مدیر آبفای بادرود در دومین برنامه از سلسله نشست های برنامه رادیویی جاری حیات 6 با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب گفت: منطقه بادرود تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار ندارد، آب شرب این منطقه از طریق 6 حلقه چاه با دبی بالای 120 لیتر در ثانیه تامین می شود و با به کارگیری سیستم تله متری و تله کنترل توانستیم از هدررفت آب جلوگیری کنیم که این امر افزایش ظرفیت تامین را به همراه داشت. خامسی افزود: در چند سال اخیر توانستیم با اصلاح شبکه فرسوده، هدررفت آب در شهر بادرود را کاهش دهیم به طوری که در سال 92 میزان هدررفت آب در بادرود بیش از 44درصد بوده اما این رقم در سال 97 به 21درصد کاهش یافت به طوری که می توان گفت طی 5 سال شهر بادرود شاهد کاهش 23درصدی هدررفت آب بوده است.

وی با بیان اینکه بادرود در منطقه کویری قرار دارد و در سال گذشته با خشکسالی بی سابقه ای مواجه بود ولی آب شرب این منطقه پایدار تامین شد، اعلام کرد: از آنجایی که آب شرب منطقه بادرود از طریق چاه تامین می شود بنابراین رصد کردن آنلاین کمیت و کیفیت آب چاه ها منجر به تامین پایدار آب شرب منطقه می شود.

خامسی گفت: هم اکنون مصرف سرانه آب در بادرود 180 لیتر در شبانه روز است درحالی که این رقم در سال 96 بیش از 200 لیتر در شبانه روز بوده و در تلاش هستیم با در دستور کار قرار دادن فعالیت های فرهنگی مصرف سرانه آب را در این منطقه کاهش دهیم.