آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۹
زندگی: ایران
۱۶

به هنرمندان سیل زده کمک می شود

معاون صنایع دستی اعلام کرد به محض پاک سازی مناطق سیل زده و امکان استقرار هنرمندان در کارگاه ها و منازلشان، با تخصیص وام، تسهیلات و تجهیزات این هنرمندان را فراهم خواهند کرد.

پویا محمودیان درباره برنامه های این معاونت برای کمک به هنرمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی که به دنبال سیل های نوروزی دچار خسارت شده بودند، با ایسنا گفت وگو کرده و گفته در مجموع خسارات ناشی از سیل در حوزه های تجهیزات، مواد اولیه و زیرساخت ها نزدیک به 170 میلیارد تومان برآورد شده است. برنامه ریزی ما این است به محض این که مناطق سیل زده پاکسازی و امکان استقرار صنعتگران و هنرمندان در کارگاه ها و منازلشان فراهم شود، کمک ها را آغاز کنیم.

محمودیان افزود: در همین راستا میزان خسارات سیل به حوزه صنایع دستی به صورت تفکیک بندی شده به استانداری های مربوط، ستاد مدیریت بحران، وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است تا بودجه مناسبی را برای تجهیز کارگاه ها و مواد اولیه مناطق سیل زده در نظر بگیرند.

وی تاکید کرده بر همین اساس، پس از فراهم شدن امکان استقرار، تامین تجهیزات، مواد اولیه و کارگاه ها در وهله نخست و سپس مرمت کارگاه ها در دستور معاونت صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

وضعیت بیمه هنرمندان

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور درباره وضعیت بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی هم گفت: حدود 815نفر با توجه به بودجه ای که در اختیار ما قرار داشت، در فهرست بودند که بیمه شده اند. تلاش می کنیم امسال بتوانیم میزان بودجه را بیشتر کنیم و هنرمندانی که در انتظار برقراری بیمه شان هستند نیز بیمه شوند.

وی درباره نحوه انتخاب هنرمندانی که در فهرست قرار گرفته بودند هم گفت: نام این 800 هنرمند براساس اولویت هایی در فهرست قرار گرفت که توسط 31 استان به ما اعلام شده بود. برای ما مهم این است که فرآیند بیمه کردن هنرمندان و صنعتگران بعد از پنج سال دوباره آغاز شده و امیدواریم در صورت تخصیص بودجه بیشتر، بتوانیم طیف بیشتری از هنرمندان را بیمه کنیم.