آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۹۵۰۰
بین الملل
۹

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: تاکتیک ترامپ به شیوه ملاکان است

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مواضع اخیر واشنگتن در قبال اقدام نظامی علیه ایران اظهار داشت: ترامپ تاکتیک تردید را در پیش گرفته دقیقا همان چیزی که در زمان ملاکی آموخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولفگانگ ایشنگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت وگو با تلویزیون آلمان درباره تهدید آمریکا درخصوص اقدام نظامی علیه ایران خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری آمریکا تاکتیک دودلی را در پیش گرفته درست همان چیزی که در زمان ملاکی یاد گرفته است. اول حریف را به حالت تدافعی می برد سپس از کلمات دوستانه استفاده می کند.وی درباره ارزیابی خود نسبت به عملکرد رئیس جمهوری آمریکا گفت: آمریکا سعی دارد ایران را به پای میز مذاکره بکشاندتا درباره یک توافق جدید هسته ای مذاکره کند. آمریکا در این میان یک نکته دارد، اینکه خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای از منظر آنها یعنی توقف هرگونه فعالیت هسته ای، که این نکته ای نادرست است.

ایشنگر درباره نقش آلمان و اروپا در قبال توافق هسته ای ایران اظهار داشت: اکنون این سوال به ذهن می رسد که ما می توانیم توافق هسته ای را حفط کنیم؟ دولت آلمان معتقد است که حفظ این توافق هسته ای از فقدان آن بهتر است.رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین گفت: ما مخالف با اقدام نظامی بوده و خواهان بقای توافق هسته ای ایران هستیم، من گمان می کنم آخرین راه این است که ایران پای میز مذاکره حاضر شود!