آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۲
اقتصادی
۴

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: برنامه ریزی در سازمان برنامه و بودجه تعطیل است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:در حال حاضر در سازمان برنامه و بودجه کشور بخش بودجه آن غالب شده و برنامه ریزی تعطیل شده است.

احمدعلی کیخا دیروز در همایشی افزود: تقریبا بخش زیادی از مشکلات کشور و موانع توسعه به دلیل این است که برنامه ریزی در سازمان برنامه و بودجه کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارشناسان این مجموعه در مقابل برنامه های وزارت کشاورزی نظر می دهند و جلوی آن می ایستند. مثلا اگر وزارت جهاد کشاورزی درباره تنوع زیستی بحثی را مطرح کند یک کارشناس این سازمان به راحتی آن را رد می کند.

وی تاکید کرد: دقیقا به همین دلیل است که برنامه های تنوع محیط زیستی تاکنون رها شده و اگر چند نفری هم پیدا شوند که با تعصب و عرق خودشان کاری انجام دهند پس از رفتن آنها به دلیل نبودن برنامه ریزی همه چیز رها می شود.

به گزارش فارس رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت: اخیرا دولت تلاش می کند وزارت بازرگانی را دوباره تشکیل دهد. این در حالی است که سال 91 قانون تمرکز وظایف بازرگانی، کشاورزی در وزارت جهاد تصویب شده است و لذا با تشکیل وزارت بازرگانی این قانون ملغی خواهد شد. وی با بیان اینکه البته اقدامات وزارت جهاد در قبال اجرای این قانون قابل نقد است، گفت: وزارت جهاد ظرفیت سازی برای اجرای این قانون انجام نداد و تلاش هایش در این باره کافی نبود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی که در بازار وجود داشت سران سه قوه صورتجلسه ای را که به تائید مقام معظم رهبری هم رسانده اند برای صدور مجوز صادرات و واردات به وزارت صمت دادند.

وی با بیان اینکه در دنیا سیستم های یکپارچه و زنجیره تولید معمول است، گفت: در کشور ما تشتت و پراکندگی در وظایف وزارتخانه ها مشهود است.

کیخا ادامه داد : بنده که حداقل 4 واحد اقتصاد پاس کردم می دانم که پراکندگی وظایف به صلاح نیست. این در حالی است که برخی به دنبال این هستند که وزارت بازرگانی تشکیل شود و این وزارتخانه در ذیل ریاست جمهوری فعالیت کند.