آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۱۴
خبر
۲

رویداد

رایزنی ریابکوف با سفیر ایران در روسیه درباره برجام

ایسنا : وزارت امورخارجه روسیه از دیدار معاون وزیر امورخارجه روسیه با سفیر ایران در مسکو و رایزنی آنها درباره برجام خبر داد. به گزارش پایگاه خبری اردو پوینت نیوز، وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرده است که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه با مهدی سنایی، سفیر کشورمان در مسکو دیدار داشته است. در این بیانیه آمده است: «درباره مسائل فوری در دستور کار بین المللی از جمله وضعیت برجام، توافق هسته ای ایران، یک تبادل نظر کلی انجام گرفت.» از سوی دیگر نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی اعلام کرد که اقدامات ایران خارج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیست و ایران این توافق بین المللی را نقض نکرده است. میخاییل اولیانوف روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ریانووستی در وین تاکید کرد: «ایران که در اوایل ماه می توقف اجرای برخی تعهدات خود در چارچوب برجام را اعلام کرد در شرایط کنونی از پارامترهای برنامه هسته ای اجازه داده شده در این توافق بین المللی خارج نشده است.»

برگزاری اولین دوره جشنواره تحلیلگر برتر سیاست خارجی

دنیای اقتصاد : در راستای شناسایی تحلیلگران حوزه سیاست خارجی ایران به خصوص جوانان، دانشجویان و فارغ التحصیلان جدید، موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران اقدام به برگزاری اولین جشنواره سراسری تحلیلگر برتر در حوزه سیاست خارجی کرد.

در این نشست که دیروز دوشنبه با همکاری برخی از مراکز پژوهشی معتبر کشور همچون انجمن علوم سیاسی ایران، انجمن ایرانی روابط بین الملل و پژوهشکده مطالعات راهبردی برگزار شد به 10 نفر از پژوهشگران جوایز نفیسی اهدا شد. محورهای جشنواره تحلیلگر برتر بر مبنای مخاطرات منطقه ای و بین المللی سیاست خارجی ایران و راه های تقویت و برون رفت از مسائل و مشکلات موجود قرار داشت. در این نشست برخی مقامات کشوری همچون منوچهر متکی وزیر خارجه سابق و مصطفی کواکبیان نماینده کنونی مجلس حضور داشتند و نکاتی را درخصوص اهمیت تحلیل واقع بینانه در حوزه سیاست خارجی و تصمیم گیری ارائه کردند.