آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۶
اقتصادی
۴

چهره ها

پرداخت 54 هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی های سرمایه ای

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در سال 1397 بالغ بر 54 هزار و 399 میلیارد تومان برای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای از سوی دولت پرداخت شده است و از این رقم حدود 21 هزار و 673 میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده و در حدود 19 هزار و 800 میلیارد تومان هم از طریق اسناد خزانه پرداخت شده است.

نوبخت گفت: حداقل 35 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به بخش غیردولتی را از طریق اسناد تسویه و به وسیله تهاتر پرداخت کرده ایم.

وی تصریح کرد: رشد بودجه جاری سال 1397 نسبت به سال 1396 به میزان 13 درصد است، اما در بودجه عمرانی این افزایش 30 درصد بوده است.

به گفته وی تاکنون 67 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بدون حتی یک روز تاخیر بازپرداخت شده است و باقیمانده آن نیز تا پایان سال 1400 تادیه خواهد شد./ سازمان برنامه و بودجه کشور

ترافیک در بنادر کشور

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بالاترین ترافیک و حجم تخلیه و بارگیری در بندر امام خبر داد و گفت: سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی از بندر شهید رجایی دو برابر واردات غیرنفتی بوده است.

راستاد در مراسم اختتامیه مجمع عمومی سالانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تاکید کرد: با وجود تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه، بنادر کشور همچنان پرترافیک هستند که نشان می دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است و این ظرفیت می تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد. در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته اند، بندر چابهار به تنهایی رشد 50 درصد را تجربه کرد. وی با بیان اینکه هزینه های نقل و انتقال ارز کشتی های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، افزود: هزینه ارزی این کشتی ها را 5 درصد در نظر گرفته ایم و این درخواست در جلسات هیات عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد. راستاد گفت: اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد./سازمان بنادر و دریانوردی