آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۲
صفحه آخر
۱۲

سیاست های مهاجرتی ترامپ جان پنجمین کودک پناهجو را هم گرفت

شمار کودکان مهاجری که در بازداشت دولت آمریکا و به دلیل سیاست های مهاجرتی ترامپ جان باخته اند، با مرگ یک کودک دیگر به پنج نفر رسید. آمریکا برای جلوگیری از وقوع مهاجرت از مبدا، کودکان را از والدین جدا و زندانی می کند!

سیاست «تحمل صفر» ترامپ در مورد پناهجویان بار دیگر قربانی گرفته است. کشور همیشه مدعی دفاع از حقوق بشر هزاران مهاجر را در بازداشتگاه ها زندانی کرده، والدین را از فزرندان جدا کرده و هر چند وقت یک بار خبر مرگ یکی از این کودکان را در رسانه ها منتشر می کند. خبرگزاری فرانسه دیروز گزارش داد شمار کودکان مهاجرانی که در بازداشت در مرز آمریکا و مکزیک جان باختند، به پنج نفر رسید.

بر اساس این گزارش یک نوجوان 16 ساله روز دوشنبه در بازداشتگاه پلیس در مرز آمریکا جان باخت. جسد این نوجوان گواتمالایی با نام «کارلوس جورجیو هرناندز واسکز» در ایستگاه پلیس مرزی «وسلاکو» در تگزاس کشف شد. پلیس اعلام کرده برای روشن شدن دلیل مرگ این نوجوان تحقیقات می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بنابر اعلام رسانه های محلی این نوجوان روز یکشنبه بیمار شده و یک پرستار برای وی تشخیص سرماخوردگی می دهد. برای این نوجوان داروی ضد ویروس تجویز می شود و برای جلوگیری از آلوده شدن سایر مهاجران به ایستگاه پلیس وسلاکو منتقل می شود و... این نوجوان 13 مه(23 اردیبهشت) در حوالی شهر هیدالگو در تگزاس دستگیر شده بود.

مقامات گواتمالایی گفته اند این نوجوان برای پیوستن به سایر اعضای خانواده اش به آمریکا رفته بود. وزارت خارجه گواتمالا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده از مرگ این کودک بسیار متاسف است و با خانواده وی همدردی می کند. دولت گواتمالا از مقامات آمریکایی هم خواسته هر چه سریعتر دلیل مرگ این نوجوان را مشخص و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

آسترید دومینگوئز، مسئول یکی از قدرتمندترین انجمن های دفاع از حقوق بشر آمریکا می گوید این تاسف بار است که می بینیم که مرگ کودکان تحت مراقبت پلیس مرزی همچنان ادامه دارد.

زندانی کردن این کودکان مغایر با ارزش های آمریکایی است. عفو بین الملل هم در این باره اعلام کرده بازداشت افراد به ویژه کودکان در شرایط غیر بهداشتی و غیر انسانی بسیار خطرناک و وحشیانه است. از ابتدای ماه اکتبر(مهر) سال 2018 بیش از 460 هزار نفر در مرز مکزیک و آمریکا دستگیر شده اند.