آرشیو چهار‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۲
صفحه آخر
۱۲

«جوکو ویدودو» برای دومین دوره متوالی رئیس جمهور اندونزی شد

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات اندونزی، «جوکو ویدودو» برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس جمهور این کشور بزرگ و 260 میلیونی اسلامی انتخاب شد.

کمیسیون انتخابات اندونزی دیروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد، «جوکو ویدودو» 50 ساله با کسب 55/5 درصد کل آراء، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده و رقیب خود «پرابوو سوبیانتو» را شکست داده است. سوبیانتو در این انتخابات ، 44/5 درصد آرا را به دست آورده است.

انتخابات اندونزی27 فروردین برگزار شد و بیش از 192 میلیون رای دهنده برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند. در انتخابات مذکور همچنین 245 هزار کاندیدا برای پست های ریاست جمهوری، کرسی های پارلمانی و مجالس قانون گذاری محلی با یکدیگر رقابت کردند.

از اندونزی با 260 میلیون جمعیت، به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان و سومین دموکراسی بزرگ جهان یاد می شود. این کشور متشکل از 17 هزار و 508 جزیره و 33 استان، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است. نظام سیاسی اندونزی، ریاستی، زبان رسمی آن، اندونزیایی و واحد پول آن نیز «روپیه» است.

در اندونزی اقوام گوناگونی زندگی می کنند و قوم «جاوه » با پوشش دادن حدود 40 درصد جمعیت، بزرگ ترین قوم اندونزیایی محسوب می شود و پس از آن هم «سوندانی ها» با 15 درصد قرار دارند. جاوه ای ها بر امور سیاسی اندونزی تسلط دارند.

این کشور از نظر منابع طبیعی غنی است، با این وجود بخش بزرگی از مردم در فقر به سر می برند.

86/1 درصد جمعیت اندونزی مسلمان هستند و اسلام توسط مسلمانان دریانورد وارد این منطقه شده است. نکته جالب توجه اینکه، اندونزیایی ها با دیدن صداقت و درستکاری مسلمانان، مسلمان می شوند. اندونزی سال 1945 از استعمار هلند استقلال یافت و این استقلال در سال 1949 به رسمیت شناخته شد. تا آن زمان، اندونزی به مدت سه ونیم قرن مستعمره هلند بود.