آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۲
حوادث
۱۰

دستگیری 570 سارق، مالخر و قاچاقچی در طرح رعد پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: با تلاش ماموران پلیس پیشگیری پایتخت 570 سارق، مالخر و قاچاقچی کالا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای بیست و پنجمین مرحله طرح رعد گفت: در این مرحله با 333 حکم قضایی 528 نفر از سارقین و مالخران و مجرمینی که در امر سرقت منازل، اماکن، خودرو و کیف قاپی فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته رحیمی، در این عملیات 35 هزار قطعه از اموال مسروقه و 168 دستگاه خودور و موتور سیکلت کشف و ضبط و برای سارقین 777 پرونده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه 20 باند سرقت متلاشی شد، افزود: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه 8 میلیارد تومان است که مالکان 87 درصد از اموال مسروقه شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: 259 نفر از سارقان دستگیر شده در این مرحله سابقه دار هستند. همچنین از دستگیر شدگان سه قبضه سلاح جنگی و 47 قطعه سلاح سرد بدست آمد.

رحیمی با اشاره به حوزه قاچاق کالا اظهار داشت: در این عملیات 55 پرونده کالای قاچاق تشکیل و 42 نفر از قاچاقچیان عمده و مهم شناسایی و دستگیر شدند؛ 122 هزار انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و ضبط شد که ارزش مالی کالاهای قاچاق مکشوفه 7 میلیارد تومان است.

وی افزود: 4 باند عمده قاچاق کالا نیز شناسایی و منهدم شد.

فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص طرح شبانه که پیشنهاد شورای شهر تهران است اعلام کرد: فعلا با توجه به اینکه فعالیت اصناف تا پایان ماه مبارک رمضان تا سحر مجاز است مانعی وجود ندارد اما برای ادامه این فعالیت باید پیوست انتظامی، ترافیکی و امنیتی برای نقاط مختلف پیشنهاد شود که هم به نفع فروشندگان و هم به نفع مردم باشد.