آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۳۹۰
حوادث
۱۹

کشف محموله 4 میلیاردی شیشه در فرودگاه

اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر که قصد داشتند از طریق کارتن های خرما و خط هوایی بم تهران، محموله 50 کیلوگرمی شیشه را به پایتخت منتقل کنند، بازداشت شدند. این محموله که در افغانستان تهیه شده بود، چهار میلیارد تومان ارزش داشت.

به گزارش جام جم، محمد ضیاءالدینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم در تشریح این عملیات گفت: پس از چند ماه کار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، مشخص شد یک گروه از قاچاقچیان مواد مخدر به صورت سازمان یافته و باندی قصد حمل و جابه جایی مواد مخدر از نوع شیشه و به صورت عمده از طریق هوایی و فرودگاه بم به پایتخت را دارند. تحقیقات نشان داد این محموله مواد مخدر شیشه از نوع بسیار مرغوب است که در لابراتورها و آزمایشگاه های پیشرفته در کشور افغانستان تولید شده و قاچاقچیان از طریق مرزهای شرقی کشور وارد استان کرمان کرده اند.

وی ادامه داد: طی عملیاتی دقیق و حساب شده پس از بارگیری مواد مخدر در هواپیما که در کارتن های خرما جاسازی شده بودند نسبت به کشف و ضبط مواد اقدام شد و هفت نفر از سوداگران در محل دستگیر شدند و طی تحقیقات از آنها سایر اعضای باند نیز شناسایی شدند و یک نفر که واسطه مرتکبان در ارسال و انتقال مواد بوده در شهرستان کرمان شناسایی و دستگیر شد.

دادستان بم با اشاره به ارزش چهار میلیارد تومانی این محموله گفت: یکی از سرکردگان قاچاق مواد مخدر همراه چهار نفر از پرسنل فرودگاه بم و همچنین دو قاچاقچی دیگر که در پوشش مسافر قصد سوار شدن در پرواز را داشتند، دستگیر شدند.