آرشیو پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۷
حوادث
۱۲

حوادث جهان

آرزو کیهان
80 هزار زنبور در دیوار اتاق خواب

یک زوج اسپانیایی پس از سال ها که در اتاق خوابشان صداهای عجیب و غریب می شنیدند متوجه شدند که بیش از 80 هزار زنبور عسل در دیوار اتاق خوابشان لانه کرده اند.به گزارش وایرد، خانه این زوج در شهر «گرانادا» اسپانیا واقع شده است و سال هاست که از دیوار صداهای غیرعادی می شنیدند.این زوج می گویند آنها نمی دانند زنبورها چطور وارد دیوار شده و لانه خود را آنجا ساخته اند اما از این به بعد می توانند بدون سر و صدا شب ها بخوابند.

انسانی که مجسمه شد

مجسمه بودایی که هزار سال در معبد پرستش می شد در اصل یک انسان است که بدنش با فلز پوشانده شده است.به گزارش سان، محققان با انجام سی تی اسکن اعلام کردند که این مجسمه قدیمی یک راهب بودایی بوده که به نام «ژآنگ» شناخته شده است.به عقیده محققان هزار سال پیش وقتی راهب سرشناس بودایی جان باخت بدن وی در حالت راز و نیاز با یک لایه فلزی پوشانده شده تا در گذر زمان تبدیل به مومیایی شود.این مجسمه سال ها پیش توسط یک عتیقه فروش هلندی از چین به هلند منتقل شده است.

سفارش کفش مخصوص برای بچه زرافه

ساخت کفش برای یک بچه زرافه در باغ وحش سیاتل امریکا خبر ساز شد.به گزارش وایرد، این بچه زرافه کوچک به دلیل بیماری مادرزادی پاهای عقبی اش دچار مشکل بوده و توانایی راه رفتن را نداشته است.به همین دلیل مسئولان باغ وحش تصمیم گرفته اند تا برای بچه زرافه کفش های مخصوصی بسازند تا او بتواند بایستد و بخوبی راه برود.

مسافرت 20 هزار مایلی با خودروی چوبی

مرد نجار با ساخت خودروی چوبی 20 هزار مایل از پرو تا نیویورک سفر کرد و نام خود را در کتاب گینس به ثبت رساند. به گزارش دیلی میل، این پدر مهربان می گوید: دخترش به ساخت خودروی چوبی علاقمند بوده و به همین خاطر او انگیزه ساخت خودرو را پیدا کرده است و حالا خیلی خوشحال است که برای تولد 17 سالگی اش این خودروی دست ساز را به او هدیه کرد .«بین ونیدو اورتگا» ساخت این خودروی چوبی را در سال 2015 میلادی هنگامی که دخترش 13 سال داشت، آغاز کرد.