آرشیو پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۱۵
صنعت، معدن و بازرگانی
۳
خبر بنگاه ها

با حضور رئیس جمهور انجام شد

بهره برداری از پروژه های احداث پست و خط انتقال

گروه بنگاه ها : همزمان با حضور رئیس جمهور در شهرستان پلدشت آذربایجان غربی، بهره برداری از پروژه های احداث پست فوق توزیع 20 هزار و 132 کیلوولت «کرم آباد»، توسعه پست فوق توزیع شیبلو و خط انتقال دو مداره 132 کیلوولت جهت تامین برق ایستگاه های پمپاژ سد کرم آباد شرکت پارس ساختار آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار، عملیات آبگیری و بهره برداری از سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد، با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید در مدت کمتر از سه سال احداث شد و به بهره برداری رسید. این پروژه ها به منظور نیرورسانی به ایستگاه های پمپاژ سد کرم آباد پلدشت، با همکاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی و شرکت مهندسین مشاور آذر نماد انرژی توسط شرکت پارس ساختار به عنوان تنهاترین شرکت EPC کار و رتبه یک وزارت نیرو در شمال غرب کشور به عنوان پیمانکار طراحی و اجرا شد. برای تامین برق ایستگاه های پمپاژ سد کرم آباد، خط انتقال دو مداره 132 کیلوولت سه سطحه به طول 30 کیلومتر با استفاده از 112 دستگاه برج های تک پایه بتنی احداث شد.

سد کرم آباد که در نوع خود در صنعت سدسازی کشور کم نظیر است، در حوضه رودخانه مرزی ارس قرار دارد و حسن روحانی بلافاصله پس از ورود به فرودگاه ماکو در آیین بهره برداری از این طرح حضور یافت تا نیاز آبی 19 هزار و 250 هکتار از اراضی بایر دو شهرستان پلدشت و شوط رفع شود. حجم ذخیره مطلوب بیش از 57 میلیون مترمکعبی این سد نشان دهنده نقش و اهمیت آن در ذخیره سازی آب های سطحی و برداشت سهم ایران از آب رودخانه ارس است. بر اساس این گزارش، از آثار اقتصادی و اجتماعی این طرح می توان به بهره برداری از آب های رودخانه مرزی، آبیاری زمین های کشاورزی، افزایش میزان اشتغال و درآمد در کل منطقه و توسعه اقتصادی و اجتماعی خانوارهای کشاورز، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی در منطقه، توسعه فناوری و استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همجوار اشاره کرد.